Κορυφαία απάτη προς αποφυγή. Μεταξύ όλων των απάτες πλαστοπροσωπίας που έχουν αναφερθεί από πελάτες της Amazon μέχρι στιγμής το 2023, τα ψεύτικα μηνύματα σχετικά με ύποπτη δραστηριότητα στο λογαριασμό σας στην Amazon κατατάσσονται ως η κορυφαία τακτική απάτης, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ένα τέταρτο όλων των αναφορών. Αυτή η τακτική απάτης, επίσης γνωστή ως "απάτες ύποπτης δραστηριότητας", έχει φτάσει σε πελάτες της Amazon σε περισσότερες από 20 χώρες παγκοσμίως φέτος, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 15 μόνο τον Ιούλιο.
Λεπτομέρειες της απάτης: Οι απατεώνες στέλνουν μηνύματα, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τηλεφωνήματα που δηλώνουν ότι έχουν αναστείλει ή διαγράψει τον λογαριασμό σας λόγω "ύποπτης δραστηριότητας". Στη συνέχεια, σας προτρέπουν να κάνετε κλικ σε έναν δόλιο σύνδεσμο ή να δώσετε προφορικά πληροφορίες για να "επαληθεύσετε τον λογαριασμό σας". Οι πελάτες που καταλήγουν σε αυτές τις σελίδες ή δέχονται αυτές τις τηλεφωνικές κλήσεις παρασύρονται στη συνέχεια να δώσουν στοιχεία λογαριασμού, όπως πληροφορίες πληρωμής ή διαπιστευτήρια σύνδεσης στον λογαριασμό.
Οιαπάτες πλαστοπροσωπίας συμβαίνουν όταν ένας απατεώνας προσποιείται ότι είναι ένας αξιόπιστος οργανισμός ή άτομο για να κλέψει τα χρήματα ή τις προσωπικές πληροφορίες ενός ατόμου. Η Amazon έχει δεσμευτεί να προστατεύει τους καταναλωτές από απάτες πλαστοπροσωπίας και να τους βοηθά να προστατεύονται. Η Amazon δεν θα σας ζητήσει ποτέ να αποκαλύψετε τον κωδικό πρόσβασής σας ή να επαληθεύσετε ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες μέσω τηλεφώνου ή σε οποιονδήποτε ιστότοπο εκτός της Amazon.com.
Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους και μην παρέχετε τις πληροφορίες σας σε κανέναν μέσω τηλεφώνου χωρίς να πιστοποιήσετε την αυθεντικότητα του email ή της τηλεφωνικής κλήσης. Εάν έχετε ερωτήσεις σχετικά με την κατάσταση του λογαριασμού σας, μεταβείτε απευθείας στο Amazon.com ή στην εφαρμογή μας για να δείτε τα στοιχεία του λογαριασμού σας, συμπεριλαμβανομένου του Κέντρου μηνυμάτων που εμφανίζει ένα αρχείο καταγραφής των επικοινωνιών που αποστέλλονται από την Amazon.
Ακολουθούν ορισμένες σημαντικές συμβουλές για να εντοπίσετε τις απάτες και να διατηρήσετε τον λογαριασμό και τις πληροφορίες σας ασφαλείς:
Εάν λάβετε ένα μήνυμα σχετικά με μια αγορά, μην απαντήσετε και μην κάνετε κλικ σε κανέναν σύνδεσμο του μηνύματος- αντίθετα, συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στο Amazon ή χρησιμοποιήστε την εφαρμογή Amazon για κινητά και επιβεβαιώστε ότι όντως υπάρχει στο ιστορικό αγορών σας πριν προβείτε σε οποιαδήποτε ενέργεια.
Ποτέ δεν θα ζητήσουμε πληρωμή μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου -μόνο στην εφαρμογή μας για κινητά, στον ιστότοπό μας ή σε ένα από τα φυσικά μας καταστήματα. Ποτέ δεν θα σας καλέσουμε και δεν θα σας ζητήσουμε να πραγματοποιήσετε πληρωμή ή τραπεζικό έμβασμα σε άλλον ιστότοπο.
Οι απατεώνες συχνά προσπαθούν να δημιουργήσουν μια αίσθηση επείγοντος για να σας πείσουν να κάνετε αυτό που σας ζητούν.
Ποτέ δεν θα σας ζητήσουμε να αγοράσετε μια δωροκάρτα και καμία νόμιμη πώληση ή συναλλαγή δεν θα απαιτήσει να πληρώσετε με δωροκάρτες.
Αν ποτέ δεν είστε σίγουροι, είναι ασφαλέστερο να σταματήσετε να εμπλέκεστε με πιθανούς απατεώνες και να επικοινωνήσετε μαζί μας απευθείας μέσω της εφαρμογής ή του ιστότοπου της Amazon. Μην καλείτε αριθμούς που αποστέλλονται μέσω κειμένου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή που βρίσκονται σε αποτελέσματα αναζήτησης στο διαδίκτυο. Να θυμάστε ότι η Amazon δεν θα σας ζητήσει να κατεβάσετε ή να εγκαταστήσετε οποιοδήποτε λογισμικό για να συνδεθείτε με την εξυπηρέτηση πελατών ούτε θα ζητήσει πληρωμή για οποιαδήποτε υποστήριξη εξυπηρέτησης πελατών.
Δείτε αν κάποιος άλλος έχει αναφέρει μια παρόμοια κατάσταση. Το ScamAdviser.com διαθέτει τους ακόλουθους πόρους για να ελέγξουν οι καταναλωτές...
Εάν λάβετε αλληλογραφία που πιστεύετε ότι μπορεί να μην προέρχεται από την Amazon, παρακαλούμε να την αναφέρετε αμέσως. Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο αυτοεξυπηρέτησης της Amazon για να αναφέρουν κάτι ύποπτο με λίγα μόνο γρήγορα βήματα. Εάν δεν είστε πελάτης, μπορείτε να μας αναφέρετε ένα ύποπτο μήνυμα στη διεύθυνση stop-spoofing@amazon.com. Αυτές οι αναφορές μας δίνουν πληροφορίες για να εντοπίσουμε τους κακοποιούς και να αναλάβουμε δράση εναντίον τους, βοηθώντας μας να σταματήσουμε τις απάτες πριν συμβούν.
Η Abigail Bishop, επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων για την πρόληψη απάτης στην Amazon, δήλωσε:
"Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε τους καταναλωτές από απατεώνες που υποδύονται το εμπορικό σήμα μας ή οποιουδήποτε άλλου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο εγκαινιάζουμε το Scam Trends, για να μοιραστούμε σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες από το εργαλείο αυτοαναφοράς μας σχετικά με τις τελευταίες τακτικές απάτης. Είμαστε ευτυχείς που και άλλοι ομοϊδεάτες μας βοηθούν να διαδώσουμε τα νέα, ώστε οι καταναλωτές να μείνουν μπροστά από τους απατεώνες".