Η Jocial είναι ένας ιστότοπος που κατατάσσεται σταθερά μεταξύ των ιστότοπων με τις περισσότερες αναζητήσεις στο Scamadviser από τους τελευταίους μήνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία καταχώρισης του τομέα, το όνομα του ιστότοπου έχει καταχωρηθεί μόλις τον Ιούνιο του 2020. Ωστόσο, η σελίδα Scamadviser της Jocial έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 2.500 κριτικές μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μια τόσο υψηλή δραστηριότητα δεν είναι φυσιολογική και έχει επισημανθεί ως ύποπτη από τα συστήματά μας.
Λαμβάνουμε επίσης καθημερινά πληθώρα σχολίων σχετικά με αυτόν τον ιστότοπο, τα περισσότερα από τα οποία είναι γενικά σχόλια όπως "πολύ καλή πλατφόρμα". Σε ορισμένες περιπτώσεις, μοιράζονται σύνδεσμοι παραπομπής ή αναγνωριστικά παραπομπής σε μια προσπάθεια να στρατολογήσουν περισσότερα άτομα.
Έχω ήδη δημοσιεύσει μια λεπτομερή επισκόπηση της Jocial στο ιστολόγιό μου Fake Website Buster όπου έχω επισημάνει αρκετές κόκκινες σημαίες σχετικά με το γιατί η Jocial είναι πιθανό να είναι ένα σύστημα πυραμίδας. Η εταιρεία που διαχειρίζεται τον ιστότοπο φαίνεται να λειτουργεί ανώνυμα χρησιμοποιώντας μια εικονική σύσταση και δεν φαίνεται να είναι διαφανής ή αξιόπιστη. Οι λόγοι περιλαμβάνουν:
Σε αυτό το άρθρο, θα ρίξω μια ματιά στις εσωτερικές λειτουργίες της Jocial για να καταλάβω αν η Jocial είναι πραγματικά μια εταιρεία μάρκετινγκ επιρροής όπως ισχυρίζεται.
Κατ' αρχάς, ας ρίξουμε μια ματιά στο τι σημαίνει ο όρος "Influencer Marketing" για να καταλάβουμε πόσο καλά η Jocial ταιριάζει στον ορισμό μιας πλατφόρμας μάρκετινγκ επιρροής. Σύμφωνα με τη Wikipedia:
Το μάρκετινγκ επιρροής (επίσης γνωστό ως μάρκετινγκ επιρροής) είναι μια μορφή μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που περιλαμβάνει εγκρίσεις και τοποθέτηση προϊόντων από επιρροές, άτομα και οργανισμούς που έχουν υποτιθέμενο επίπεδο γνώσεων εμπειρογνωμόνων ή κοινωνικής επιρροής στον τομέα τους. Το περιεχόμενο των επιρροών μπορεί να διαμορφώνεται ως διαφήμιση μαρτυρίας- οι επιρροές παίζουν το ρόλο ενός δυνητικού αγοραστή ή μπορεί να συμμετέχουν ως τρίτα μέρη.
Από τον παραπάνω ορισμό, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι για να είναι κάποιος Influencer,
Περαιτέρω, η Wikipedia αναφέρει τα εξής σχετικά με τις πληρωμές που γίνονται στους Influencers:
Οι περισσότεροι επηρεαστές πληρώνονται πριν από την έναρξη μιας εκστρατείας μάρκετινγκ, ενώ άλλοι πληρώνονται μετά το τέλος της. Εκτός (ή αντί) αμοιβής, η πληρωμή μπορεί να περιλαμβάνει δωρεάν προϊόντα ή υπηρεσίες. Για τους influencers με μικρότερο κοινό, τα δωρεάν προϊόντα ή υπηρεσίες μπορεί να είναι η μόνη μορφή αποζημίωσης.
Είναι σαφές από τα παραπάνω ότι οι Influencers αποζημιώνονται για τις διαφημιστικές τους προσπάθειες χρηματικά ή με τη μορφή δωρεάν προϊόντων/υπηρεσιών. Οι Influencers δεν είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν οποιουδήποτε είδους πληρωμή, λαμβάνουν μόνο πληρωμές.
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι εξαιτίας των οποίων μπορεί να ειπωθεί ότι το Jocial δεν είναι πλατφόρμα μάρκετινγκ Influencer. Πρώτον, για να γίνετε "Influencer" στο Jocial, πρέπει να έχετε μόνο 25 ακόλουθους/φίλους σε οποιαδήποτε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Στην πραγματικότητα, ακόμη και οι χρήστες που έχουν δεκάδες χιλιάδες followers σε πλατφόρμες όπως το Instagram θεωρούνται "μικρο-επηρεαστές". Δεν υπάρχει κανένας οργανισμός στον κόσμο που να θεωρεί ανθρώπους με 25 followers ως Influencers.
Δεύτερον, κανένα πρακτορείο μάρκετινγκ Influencer δεν απαιτεί ποτέ από τον Influencer να τους πληρώσει. Οι Influencers διαθέτουν ένα ορισμένο βαθμό σεβασμού στον τομέα τους. Ωστόσο, στην περίπτωση του Jocial, δεν χρειάζεται να έχετε κάποια εξειδίκευση ή αναγνώριση σε μια συγκεκριμένη θέση.
Οι χρήστες δεν μπορούν να ενταχθούν στην πλατφόρμα της Jocial χωρίς κωδικό παραπομπής και πρέπει να πληρώσουν "συνδρομή". Και τα δύο αυτά αποτελούν κλασικά σημάδια ενός συστήματος πυραμίδας. Η Jocial προσπαθεί να το υποβαθμίσει αυτό δηλώνοντας ότι δεν πρόκειται για ένα "Επενδυτικό Σχέδιο" αλλά για μια "Πλατφόρμα Μάρκετινγκ επιρροής με βάση τη συνδρομή". Ωστόσο, το γεγονός ότι πρέπει να κάνετε μια πληρωμή με την προσδοκία να κερδίσετε κέρδος υποδηλώνει ότι το Jocial είναι πράγματι ένα επενδυτικό σχήμα.
Ενώ η εγγραφή στην πλατφόρμα είναι δωρεάν, είναι αδύνατο να χρησιμοποιήσετε την πλατφόρμα αν δεν εγγραφείτε πρώτα. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από το γεγονός ότι σημαντικά τμήματα του ταμπλό είναι αποκλεισμένα μέχρι να εγγραφείτε.
Όπως είδαμε προηγουμένως, το μάρκετινγκ επιρροής περιλαμβάνει την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών μιας μάρκας. Ωστόσο, οι προωθητικές ενέργειες που γίνονται μέσω του Jocial είναι της ίδιας της Jocial. Όλο το υλικό προώθησης που παρέχεται είναι για την αυτοπροβολή της Jocial. Δεν φαίνεται να έχουν μάρκες που έχουν εγγραφεί ως πελάτες στην πλατφόρμα.
Ως μέρος της "συνδρομής", η Jocial ισχυρίζεται επίσης ότι παρέχει πιστοποιητικό στο ψηφιακό μάρκετινγκ από το "Jocial School of Internet Marketing". Ωστόσο, η αξία και η εγκυρότητα αυτού του πιστοποιητικού είναι αμφισβητήσιμη, καθώς δεν είναι διαπιστευμένο από οποιονδήποτε τρίτο.
Η πιο σημαντική πτυχή που πρέπει να εξετάσετε για να καταλάβετε αν η Jocial είναι μια πυραμίδα που μεταμφιέζεται σε πλατφόρμα μάρκετινγκ είναι να εξετάσετε το σύστημα κερδών. Είναι αρκετά σαφές από το έγγραφο του σχεδίου αποζημίωσης της Jocial ότι ο κύριος τρόπος για να κερδίσετε στην πλατφόρμα είναι η πρόσληψη άλλων.
Το Jocial ενθαρρύνει τους χρήστες να πείσουν περισσότερους ανθρώπους να εγγραφούν και να αγοράσουν μια συνδρομή. Σε αντάλλαγμα, ο χρήστης λαμβάνει μπόνους προμήθειας όχι μόνο για τις συνδρομές που πραγματοποιούνται από άμεσες παραπομπές, αλλά και για τις συνδρομές που πραγματοποιούνται από παραπομπές ή παραπομπές. Πρόκειται για μια ακριβή αντανάκλαση των σχεδίων αποζημίωσης των συστημάτων πυραμίδας.
Όπως είδαμε ήδη, δεν φαίνεται ότι η Jocial έχει πραγματικούς πελάτες. Οι πραγματικές εταιρείες μάρκετινγκ δημιουργούν έσοδα χρεώνοντας τους πελάτες για την προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών τους μέσω ενός δικτύου επιρροών. Στην περίπτωση της Jocial, η μόνη ροή εσόδων φαίνεται να είναι τα τέλη συνδρομής που πληρώνουν οι ίδιοι οι χρήστες. Ως εκ τούτου, τείνω να πιστέψω ότι η Jocial μπορεί να μην είναι τίποτα περισσότερο από ένα σύστημα πυραμίδας που προσπαθεί να εμφανιστεί νόμιμο, φορώντας το προσωπείο ενός πρακτορείου μάρκετινγκ.
Λόγω των παραπάνω λόγων, προτείνω ανεπιφύλακτα στους χρήστες να αποφύγουν την εγγραφή στο Jocial, καθώς δεν φαίνεται να είναι μια γνήσια πλατφόρμα μάρκετινγκ. Ενώ κάποιοι μπορεί να ισχυριστούν ότι η Jocial είναι μια νόμιμη εταιρεία, καθώς πληρώνει τους χρήστες, αυτό δεν αποδεικνύει με βεβαιότητα ότι η Jocial μπορεί να μην είναι απάτη. Τα συστήματα πυραμίδας πάντα πληρώνουν αρχικά για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών, ώστε να στρατολογήσουν περισσότερους ανθρώπους και να επανεπενδύσουν μεγαλύτερα ποσά. Τα συστήματα πυραμίδων είναι μη βιώσιμα και παράνομα, καθώς η πλειοψηφία των επενδυτών σε αυτές τις πλατφόρμες καταλήγουν να χάνουν τα χρήματά τους. Τα σχήματα αυτά δεν παράγουν πραγματικά κέρδη- τα χρήματα από τους νέους επενδυτές χρησιμοποιούνται για την πληρωμή των παλαιών επενδυτών και τα σχήματα καταρρέουν όταν η στρατολόγηση επιβραδύνεται ή σταματά. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το Jocial να έχει σχεδιαστεί συνειδητά για να έχει την ίδια μοίρα.
Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς μπορείτε να αναγνωρίζετε τις απάτες σχετικά με τις επενδύσεις και την απασχόληση, διαβάστε τα παρακάτω άρθρα:
Ακολουθήστε τα κανάλια μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για νέα σχετικά με τις τελευταίες απάτες και συμβουλές για να παραμείνετε ασφαλείς στο διαδίκτυο. Σας προσκαλούμε επίσης να συμμετάσχετε στην αυξανόμενη κοινότητα των μαχητών των απατών στην ομάδα μας στο Facebook.
Αυτό το άρθρο έχει γραφτεί από έναν εθελοντή μαχητή απάτης. Εάν πιστεύετε ότι το παραπάνω άρθρο περιέχει ανακρίβειες ή ότι λείπουν σχετικές πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Scamadviser.com χρησιμοποιώντας αυτή τη φόρμα.