Οι ψεύτικες κριτικές είναι ένα τεράστιο πρόβλημα. Το γνωρίζετε ήδη αυτό.
Πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία μου με την Uberall διαπίστωσε ότι ενδεχομένως εκατοντάδες εκατομμύρια διαδικτυακές κριτικές είναι ψεύτικες. Εξετάσαμε περισσότερες από 4 εκατομμύρια κριτικές στους τέσσερις κορυφαίους ιστότοπους κριτικών, συμπεριλαμβανομένου 1 εκατομμυρίου στη Google. Διαπιστώσαμε ότι η Google ήταν ο ιστότοπος με τη μεγαλύτερη απάτη: Το 10,7% των κριτικών ήταν ύποπτες ή μη αυθεντικές (αυτό είναι μάλλον συντηρητικό).
Ορισμένοι κάθετοι τομείς στη Google είχαν υψηλότερα ποσοστά πλαστών κριτικών, όπως οι εταιρείες μετακόμισης (22,3%), οι υδραυλικοί (21,4%), οι κλειδαράδες (20,3%), οι εταιρείες ψηφιακού μάρκετινγκ (15,3%) και μερικοί άλλοι.
Η Google λέει ότι αφαιρεί εκατομμύρια ψεύτικες κριτικές κάθε χρόνο, αν και παραμένουν εκατομμύρια ακόμη. Γιατί;
Βρισκόμαστε πλέον σε ένα σημείο όπου φαίνεται ότι ορισμένες μεγάλες διαδικτυακές μάρκες είναι ευτυχείς να πωλούν διαφημίσεις σε επιχειρήσεις με ψεύτικες θετικές κριτικές. Η πιθανή εξήγηση είναι ότι αυτό τους βοηθά (τους ιστότοπους) να παράγουν έσοδα.
Ας το αναλύσουμε, για να μην ακούγομαι σαν παρανοϊκός συνωμοσιολόγος.
Ξεκινά με τις επιχειρήσεις που αγοράζουν ψεύτικες θετικές κριτικές - οι περισσότερες απάτες κριτικών διαπράττονται από ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ή για λογαριασμό τους. Το κάνουν αυτό για να καταταγούν και να εδραιώσουν την αξιοπιστία τους σε πιθανούς πελάτες. Αυτές οι θετικές κριτικές βοηθούν τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν έσοδα, τα οποία μπορούν στη συνέχεια να δαπανηθούν για μάρκετινγκ και διαφήμιση. Αυτό ακούγεται απλοϊκό, όμως έτσι λειτουργεί ουσιαστικά.
Πηγή: Εταιρεία Διαφάνειας
Οι ιστότοποι αναθεώρησης είναι συχνά αμφίθυμοι σχετικά με την αφαίρεση των ψεύτικων θετικών κριτικών. Ενώ οι ψεύτικες κριτικές βλάπτουν τελικά τους καταναλωτές, οι οποίοι βασίζονται σε αυτές για να λάβουν αποφάσεις αγοράς, ο καταναλωτής δεν είναι στην πραγματικότητα ο "πελάτης".
Ο διαφημιζόμενος είναι ο πραγματικός πελάτης του ιστότοπου αναθεώρησης. Αυτό είναι κάτι που έχω συζητήσει με την FTC περισσότερες από μία φορές. Οι καταναλωτές είναι το προϊόν. Και πουλιούνται για έσοδα χρησιμοποιώντας παραπλανητικές πρακτικές μάρκετινγκ, κάθε μέρα.
Οι δικτυακοί τόποι αναθεώρησης πρέπει να αποφασίσουν πόσο επιθετικά θα "διώξουν" την απάτη των αναθεωρήσεων. Εάν δεν κάνουν τίποτα, αντιμετωπίζουν την καταδίκη των μέσων ενημέρωσης. Έτσι, αφαιρούν τις ψεύτικες κριτικές, αλλά όχι με τον ίδιο ενθουσιασμό. Σε γενικές γραμμές, το Yelp και το TripAdvisor κάνουν καλύτερη δουλειά από άλλους (διάβαζε: Google).
Πηγή: Εταιρεία Διαφάνειας
Το να κλείνεις μερικώς τα μάτια στην απάτη της αναθεώρησης δημιουργεί ένα win-win για τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και τους διαφημιστές τους. Οι καταναλωτές βγάζουν το καλαμάκι.
Ας ξεκινήσουμε από την αρχή του αγοραστικού ταξιδιού των καταναλωτών, με τη δημιουργία ευαισθητοποίησης. Και ας χρησιμοποιήσουμε το ερώτημα αναζήτησης: "Los Angeles Moving Company".
Για αυτό το σύνολο λέξεων-κλειδιών, η Google εμφανίζει τρεις διαφημίσεις τοπικών υπηρεσιών (LSA) με εγγυημένες από την Google τοπικές επιχειρήσεις με κριτικές. Αυτά τα σήματα εμπιστοσύνης παρακινούν πολλούς καταναλωτές να κάνουν κλικ και να συνεχίσουν με τουλάχιστον μία από αυτές.
Η τοποθέτηση αυτών των διαφημίσεων στην κορυφή της σελίδας και η παρουσία των αξιολογήσεων δημιουργεί ευαισθητοποίηση και παρακινεί σε σκέψη, μετατρέποντας τελικά ένα ποσοστό των αναζητητών σε πληρωμένους οδηγούς. Μόλις ο χρήστης κάνει κλικ σε μια καταχώριση LSA, υπάρχει μια πρόσκληση για δράση. Αυτό μεταφέρει τον καταναλωτή στην επόμενη φάση, τη λήψη αποφάσεων.
Το σήμα "Εγγυημένο" δίπλα στις κριτικές μπορεί να υποδηλώνει ελεγμένο ή αξιόπιστο. Αλλά η Google δεν εγγυάται την ειλικρίνεια των κριτικών. Η Εγγύηση της Google είναι μια περιορισμένη ασφαλιστική πολιτική ικανοποίησης των καταναλωτών, η οποία ισχύει, "εάν δεν είστε ικανοποιημένοι με την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, μέχρι ενός ορίου διάρκειας ζωής 2.000 δολαρίων".
Η Εγγύηση είναι άλλο ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί η Google για να βοηθήσει στη μετατροπή του καταναλωτή σε σύνδεσμο για τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης. Όπως αναφέρει η Google στο διαφημιστικό της κείμενο, "Ένα σήμα της Google σας προσδίδει επιπλέον αξιοπιστία και δίνει στους πελάτες μεγαλύτερη εμπιστοσύνη για να κλείσουν τις υπηρεσίες σας".
Υπάρχουν διαφημιζόμενοι της LSA που είναι καλά τεκμηριωμένοι παραβάτες των αξιολογήσεων. Οι θετικές κριτικές βελτιώνουν τις πιθανότητες των διαφημιζόμενων να βρεθούν σε μία από τις τρεις πρώτες θέσεις διαφήμισης και να κερδίσουν τις άλλες δύο που εμφανίζονται στην κορυφή της SERP.
Με τις LSA, οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν την Google μόνο όταν οι καταναλωτές έρθουν σε επαφή με τις επιχειρήσεις. Το κόστος ανά απόκτηση είναι σημαντικά χαμηλότερο από το συμβατικό PPC. Με τις παραδοσιακές διαφημίσεις Google, η Google πληρώνεται ανά κλικ. Η εταιρεία δεν εμπλέκεται με τις μετατροπές παρά μόνο με την παρακολούθησή τους στο Google Analytics.
Με τις LSA, η Google εμπλέκεται άμεσα στην προσπάθεια να ενισχύσει τις μετατροπές, αλλιώς οι διαφημίσεις δεν θα αποφέρουν έσοδα. Οι κριτικές είναι πλέον άμεσα συνδεδεμένες με τη νομισματοποίηση.
Θα περίμενε κανείς ότι οι νομισματοποιημένες κριτικές LSA θα ήταν ακόμη πιο διαφανείς από τις μη νομισματοποιημένες κριτικές του Google Business Profile (GBP). Αλλά στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο.
Πηγή: Εταιρεία Διαφάνειας
Οι αξιολογήσεις της LSA δεν συνδέονται με την GBP, οπότε δεν μπορείτε να κάνετε κλικ στο όνομα ενός κριτικού για να μάθετε περισσότερα ή να αξιολογήσετε τη νομιμότητα κάθε μεμονωμένης αξιολόγησης. Ουσιαστικά, η Google έκλεισε τη δυνατότητα περαιτέρω επιμέλειας για τους καταναλωτές και τις τεχνολογίες επαλήθευσης από τρίτους, όπως η The Transparency Company.
Είναι σαν να λέει η εταιρεία "Δεν υπάρχει τίποτα να δείτε εδώ", παρόλο που οι LSAs οδηγούν σε σημαντικά έσοδα (η Google δεν τα αναλύει). Έχω επίσης ακούσει από πολλούς Platinum Product Experts της Google ότι η Google δεν ακούει καν τα ερωτήματα σχετικά με την αφαίρεση των ψεύτικων αξιολογήσεων LSA.
Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του brand pimping: "Χρησιμοποιήστε τη μάρκα μας, πληρώστε μας χρήματα. Λίγα άλλα έχουν σημασία".
"Αυτό το άρθρο πρωτοεμφανίστηκε στο Near Media. Διαβάστε το αρχικό άρθρο. "