Οι ηλεκτρονικές αγορές είναι πλέον πανταχού παρούσες, ιδίως στους νεότερους αγοραστές. Ένα σημαντικό μειονέκτημα των ηλεκτρονικών αγορών είναι ότι δεν παρέχουν στους καταναλωτές την ευκαιρία να εξετάσουν το προϊόν με τα ίδια τους τα μάτια και τα ίδια τους τα χέρια. Ως εκ τούτου, πρέπει να βασίζονται στις κριτικές που αφήνουν άλλοι αγοραστές για να γνωρίζουν τι να περιμένουν από ένα προϊόν. Ως αποτέλεσμα, οι διαδικτυακές κριτικές παίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη διαδικασία των διαδικτυακών αγορών. Οι πωλητές το γνωρίζουν επίσης αυτό και προσπαθούν να χειραγωγήσουν τις κριτικές χρησιμοποιώντας μια τακτική γνωστή ως Brushing.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους οι πωλητές προσπαθούν να χειραγωγήσουν τις κριτικές:
Η πρώτη μέθοδος χειραγώγησης κριτικών ονομάζεται Customer Review Fraud ενώ οι δύο τελευταίες είναι γνωστές ως Brushing. Το πρόβλημα είναι τόσο διαδεδομένο που η Which? αναφέρει ότι 1,1 εκατομμύρια νοικοκυριά μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσαν να έχουν πέσει θύματα απάτης Brushing.
Σε αντίθεση με τις τυπικές απάτες, τα θύματα των Brushing Scams δεν καταλήγουν να χάνουν χρήματα, τουλάχιστον άμεσα. Το πρόβλημα είναι ότι αρκετές χιλιάδες διαδικτυακοί αγοραστές επηρεάζονται να αγοράσουν κατώτερα προϊόντα μέσω κριτικών που δεν είναι γνήσιες.
Οι απάτες Brushing Scams ξεκινούν με τον πωλητή να δημιουργεί ψεύτικους λογαριασμούς σε πλατφόρμες όπως η Alibaba ή η Amazon μεταμφιεσμένος σε πραγματικούς αγοραστές. Το τρομακτικό είναι ότι οι πληροφορίες του λογαριασμού περιέχουν ακριβή στοιχεία, όπως ονόματα και διευθύνσεις πραγματικών ανθρώπων. Πιστεύεται ότι οι απάτες Brushing πραγματοποιούνται με τη χρήση κλεμμένων δεδομένων που συλλέγονται από παραβιάσεις δεδομένων ή επιθέσεις phishing.
Στη συνέχεια, το άτομο του οποίου τα στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία του ψεύτικου λογαριασμού λαμβάνει ένα πακέτο που περιέχει άχρηστα πράγματα τα οποία δεν παρήγγειλε καν. Τα πακέτα αποστέλλονται συνήθως από την Κίνα και συχνά περιέχουν λανθασμένες περιγραφές του αντικειμένου στο εσωτερικό τους. Ο παραλήπτης δεν θα έχει καμία ιδέα για τον λόγο που έλαβε το πακέτο.
Ωστόσο, μόλις το πακέτο παραδοθεί, το αντικείμενο σημειώνεται ως "Παραδόθηκε" στην πλατφόρμα, γεγονός που επιτρέπει στον πωλητή να γράψει μια "επαληθευμένη" κριτική χρησιμοποιώντας τον ψεύτικο λογαριασμό. Αυτές οι παραπλανητικές κριτικές οδηγούν σε αυξημένη προβολή και πωλήσεις για τον πωλητή. Διαβάστε το άρθρο μας "Πώς να αναγνωρίζετε τις ψεύτικες κριτικές" για να αποφύγετε την αγορά προϊόντων με ψεύτικες κριτικές.
Εάν λάβετε ένα πακέτο χωρίς παραγγελία, είναι συνετό να το απορρίψετε αμέσως, καθώς είναι πιθανό να λάβετε ένα προϊόν χαμηλής ποιότητας που είναι κακόγουστο στην καλύτερη περίπτωση - όπως άσχημα σκουλαρίκια - και επικίνδυνο στη χειρότερη - όπως ένας φορτιστής τηλεφώνου που μπορεί να πάρει φωτιά. Είναι επίσης καλή ιδέα να ασφαλίζετε τις συσκευές σας και να είστε πιο προσεκτικοί σχετικά με τις πληροφορίες που μοιράζεστε στο διαδίκτυο. Διαβάστε το άρθρο μας"Πώς να προστατέψετε την ταυτότητά σας στο διαδίκτυο" για να μην πέσουν οι προσωπικές σας πληροφορίες σε λάθος χέρια.
Έχετε γίνει στόχος απάτης με βούρτσες; Μοιραστείτε την ιστορία σας στις σελίδες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στην ομάδα Global Scam Fighters.