Αυτό το άρθρο είναι από τοTrendMicro.
Είναι η εποχή της χαράς και των αγορών! Έχετε μελετήσει τα μαθήματά σας σχετικά με τις ασφαλείς αγορές στο διαδίκτυο; Τα ηλεκτρονικά ψώνια είναι η νέα κανονικότητα. Πολλοί άνθρωποι επέλεξαν τις ηλεκτρονικές αγορές αντί των πολυσύχναστων εμπορικών κέντρων, ακόμη και ΠΡΙΝ αρχίσει η πανδημία. Αυτή την περίοδο των διακοπών, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί - σκεφτείτε δύο φορές πριν πληκτρολογήσετε τον αριθμό της πιστωτικής σας κάρτας όταν βρείτε μια φοβερή προσφορά στο διαδίκτυο. Οι απατεώνες μπορούν να σας εξαπατήσουν και να σας κάνουν πράγματα για τα οποία θα μετανιώσετε αργότερα.
Την ώρα που η ανάγκη για ηλεκτρονικές αγορές έχει αυξηθεί κατακόρυφα λόγω του COVID-19, αναφέρονται όλο και περισσότερες περιπτώσεις απάτης με ηλεκτρονικές αγορές.
Σύμφωνα με το Better Business Bureau (BBB), "...μέχρι στιγμής το 2020, το 37,9% όλων των αναφορών στο BBB Scam Tracker ήταν απάτες ηλεκτρονικών αγορών, από 24,3% το 2019." Αυτό σημαίνει ότι ο αριθμός των αναφορών για απάτες ηλεκτρονικών αγορών μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2020 είναι ήδη 1,58 φορές μεγαλύτερος από τον συνολικό αριθμό που καταγράφηκε το 2019.
Ταυτόχρονα, τα δημόσια στοιχεία της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC ) δείχνουν ότι οι συνολικές αναφορές για απάτες με ηλεκτρονικές αγορές κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020 ήταν πολύ περισσότερες από εκείνες των δεύτερων τριμήνων του 2018 (35.189 αναφορές) και του 2019 (43.419 αναφορές).
Η έρευνα της BBB αναφέρει ότι "...από το 57% που δεν ερεύνησε τον ιστότοπο ή την επιχείρηση μέσω μιας ανεξάρτητης πηγής προτού προβεί σε αγορά, το 81% έχασε χρήματα", πράγμα που σημαίνει ότι πάνω από το 46% αυτής της ομάδας υπέστη οικονομική ζημία από απάτες ηλεκτρονικών αγορών.
Η ίδια έρευνα επεσήμανε ότι το ποσοστό των ατόμων που έχασαν χρήματα λόγω απάτης στις ηλεκτρονικές αγορές αυξάνεται. Η BBB σημείωσε ότι "το 80,5% των καταναλωτών που ανέφεραν απάτες σε διαδικτυακές αγορές το 2020 έχασαν χρήματα, ποσοστό που αυξάνεται σταθερά από το 71,2% το 2015, όταν αρχίσαμε να συλλέγουμε στοιχεία".
Σύμφωνα με τα στοιχεία της FTC, οι ηλικιωμένοι άνω των 80 ετών έχουν την υψηλότερη μέση απώλεια ανά απάτη- 1.200 δολάρια ΗΠΑ. Οι άνθρωποι που είναι ηλικίας 30 έως 39 ετών υπέστησαν τις περισσότερες ζημιές από απάτες ηλεκτρονικών αγορών, καθώς βασίζονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο περισσότερο από άλλες ηλικιακές ομάδες.
Οι κοινωνικές πλατφόρμες προτιμώνται από τους απατεώνες επειδή είναι εύκολο να προβάλλουν δόλιες διαφημίσεις στο κοινό. "Οι κορυφαίες διαδικτυακές πλατφόρμες στις οποίες οι καταναλωτές που έχασαν χρήματα από απάτη για διαδικτυακές αγορές έμαθαν για πρώτη φορά για το προϊόν περιλαμβάνουν το Facebook (30%), το Google (28%), έναν συγκεκριμένο ιστότοπο (17%) και το Instagram (9%)", σύμφωνα με την έκθεση BBB 2020 Online Purchase Scams Report.
Η έρευνα της BBB σημειώνει ότι, "το 59% ανέφερε ότι έλαβε πληροφορίες παρακολούθησης της αποστολής μετά την πραγματοποίηση της αγοράς. Από αυτούς που έλαβαν πληροφορίες αποστολής, το 54 τοις εκατό ανέφερε ότι οι πληροφορίες παρακολούθησης ήταν ψεύτικες".
1. Αφού έχετε καρφιτσώσει την επέκταση του προγράμματος περιήγησης Trend Micro Check, θα μπλοκάρει αυτόματα επικίνδυνους ιστότοπους για εσάς:
2. Στείλτε συνδέσμους ή στιγμιότυπα οθόνης ύποπτων μηνυμάτων κειμένου στο Trend Micro Check στο WhatsApp για άμεσο εντοπισμό απάτης.