Το Dropshipping είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο για το ηλεκτρονικό εμπόριο που έχει γίνει δημοφιλές τα τελευταία χρόνια. Ο λόγος γι' αυτό δεν είναι ότι ωφελεί περισσότερο τους καταναλωτές, αλλά ότι επιτρέπει στον πωλητή να έχει υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Ενώ πρόκειται πράγματι για ένα νόμιμο μοντέλο ηλεκτρονικού εμπορίου που έχει χρησιμοποιηθεί με μεγάλη επιτυχία από ορισμένες μάρκες, υπάρχουν αρκετές παγίδες που καθιστούν δύσκολη τη διάκριση μεταξύ μιας επιχείρησης dropshipping και μιας απάτης dropshipping.
Το dropshipping είναι μια νόμιμη επιχείρηση μεσάζοντα. Επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω: Μπορεί να βρείτε προσιτό προμηθευτή ρούχων, ηλεκτρονικών ειδών ή οτιδήποτε άλλο στο εξωτερικό, όπως στο AliExpress, στο Amazon, στο eBay. Έτσι, εγγράφεστε εκεί ως αγοραστής. Οι ίδιοι οι Dropshippers δεν κατέχουν κανένα απόθεμα. Απλώς δημιουργούν ηλεκτρονικά καταστήματα και εμπορεύονται τα προϊόντα που πωλούνται από τρίτους πωλητές.
Η αναγραφόμενη τιμή στο προϊόν του dropshipper περιλαμβάνει το δικό τους περιθώριο κέρδους, το οποίο μπορεί να είναι όσο υψηλό επιθυμούν. Εξαρτάται από το πόσο πιστεύει ο dropshipper ότι οι καταναλωτές θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν με βάση την αποτελεσματική διαφήμιση.
Ως dropshipper, στοχεύετε σε προϊόντα που βρίσκονται σε τάση στο διαδίκτυο και προβάλλετε τις διαφημίσεις σας για αυτά μέσω Facebook, Twitter ή Shopify. Όταν ένας αγοραστής κάνει την παραγγελία του στη δική σας καταχώριση, κάνετε μια παραγγελία για λογαριασμό του στον αρχικό προμηθευτή και τσεπώνετε τη διαφορά. Στη συνέχεια, τα προϊόντα αποστέλλονται απευθείας στους αγοραστές σας.
Ποτέ δεν χειρίζεστε πραγματικά το προϊόν. Έτσι, δεν μπορείτε να εγγυηθείτε την ποιότητα ή την κατάσταση. Η ικανότητά σας να παρέχετε υποστήριξη μετά την πώληση εξαρτάται επίσης εξ ολοκλήρου από τον προμηθευτή. Είστε απλά ένας έμπειρος μεσάζων dropshipper!
Οι απάτες Dropshipping εκμεταλλεύονται τις αδυναμίες του συστήματος αποστολής ή τους ανυποψίαστους αγοραστές. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να μην είναι καν σκόπιμες απάτες. Προβλήματα με τον αρχικό προμηθευτή μπορεί να οδηγήσουν σε καθυστερήσεις των παραγγελιών, σε μη παράδοση και σε κακή εξυπηρέτηση πελατών. Σε άλλες περιπτώσεις, ο dropshipper προσπαθεί να εξαπατήσει τον προμηθευτή.
Ένα χαρακτηριστικό σημάδι απάτης dropshipping είναι οι απίστευτα χαμηλές τιμές. Κάθε φορά που συναντάτε εξαιρετικά μεγάλες εκπτώσεις σε προϊόντα στο διαδίκτυο, σταματήστε για λίγο να ψάξετε στο Google το προϊόν και να δείτε τη μέση τιμή του στην αγορά. Αυτός είναι ένας συνηθισμένος τρόπος που χρησιμοποιούν οι απατεώνες για να πείσουν τους διαδικτυακούς αγοραστές να αγοράσουν από αυτούς.
Στο 99% των περιπτώσεων αυτών, οι αγοραστές μετανιώνουν όταν το προϊόν παραδίδεται. Είναι πάντα υποβαθμισμένο, ελαττωματικό/σπασμένο ή εντελώς διαφορετικό από αυτό που διαφημίστηκε. Απλώς θα χάσετε χρήματα.
Οι γνήσιοι dropshippers θέτουν σε λειτουργία την υποστήριξη της εξυπηρέτησης πελατών. Προσπαθήστε να ελέγξετε την ανταπόκριση της υποστήριξης πελατών ενός dropshipper πριν παραγγείλετε, κάνοντας ερωτήσεις σχετικά με το προϊόν και τους χρόνους παράδοσης. Αυτό μπορεί να σας δώσει μια πραγματική αίσθηση των γνήσιων dropshippers και των απλών απατεώνων.
Οι απατεώνες δεν ανταποκρίνονται για τις λεπτές λεπτομέρειες των προϊόντων ή μπορεί να αργήσουν πολύ να απαντήσουν.
Το παιχνίδι με το σύστημα δεν είναι μια νέα τακτική στις απάτες. Έτσι ευδοκιμούν στην πραγματικότητα οι περισσότερες απάτες. Οι απατεώνες Dropshipping παραγγέλνουν από τα διαδικτυακά καταστήματα των γνήσιων πωλητών στο Shopify, το Amazon και το eBay.
Στη συνέχεια, ακόμη και όταν το προϊόν παραδίδεται στον αγοραστή, εξακολουθούν να καταθέτουν αξίωση κατά του πωλητή ότι η παραγγελία τους δεν παραδόθηκε. Απαιτούν πλήρη και άμεση επιστροφή χρημάτων, όπως στην παρακάτω εικόνα:
Το πρόβλημα είναι το εξής: Οι dropshippers δεν μπορούν να παρακολουθούν τις παραγγελίες στο σύστημα αποστολής, επειδή δίνουν τη διεύθυνση του αγοραστή τους για άμεση παράδοση. Οι αποστολείς dropshippers επίσης ΔΕΝ χειρίζονται το προϊόν.
Η απάτη βαρύνει τον πραγματικό πωλητή. Ο dropshipper θα καταθέσει αίτημα στην Amazon ότι δεν έχει παραλάβει την παραγγελία. Η Amazon θα είναι διατεθειμένη να τους επιστρέψει τα χρήματα. Οι λογαριασμοί που είναι διαβόητοι γι' αυτό επισημαίνονται και αναστέλλονται εν ευθέτω χρόνω καθώς συσσωρεύονται παρόμοιες καταγγελίες.
Οι πωλητές μπορούν να εντοπίσουν τους dropshippers με αυτόν τον τρόπο:
Εάν είστε πωλητής, θα μπείτε στον πειρασμό να πληρώσετε αυτούς τους απατεώνες dropshipping για να συνεχίσουν να κάνουν δουλειές. Μια καλύτερη λύση είναι να αυξήσετε την τιμή σας πάνω από τη δική τους. Με αυτόν τον τρόπο, θα προμηθεύονται τα προϊόντα τους από αλλού.
Ορισμένοι αγοραστές μπορεί επίσης να είναι απατεώνες. Όταν παραδίδεται ένα προϊόν, ισχυρίζονται ότι έφτασε σπασμένο ή κατεστραμμένο και δεν μπορεί να λειτουργήσει. Έτσι, απαιτούν πλήρη επιστροφή χρημάτων. Όταν τους ζητείται να στείλουν φωτογραφίες του κατεστραμμένου προϊόντος, δεν είναι σε θέση να το κάνουν.
Οι πωλητές γνωρίζουν ότι τα προϊόντα παθαίνουν ζημιές κατά τη διάρκεια των παραδόσεων. Οι απατεώνες γνωρίζουν ότι αρκετές διεκδικήσεις ζημιών το χρόνο από πελάτες είναι ένα λογικό ποσοστό και ο πωλητής συνήθως το θεωρεί φυσιολογικό. Έτσι, οι απατεώνες το εκμεταλλεύονται αυτό για να αποφύγουν την πληρωμή και να δικαιολογήσουν επιστροφές χρημάτων.
Οι μεγάλοι πωλητές θα κάνουν απλώς την επιστροφή χρημάτων και θα την αποδεχτούν ως φυσιολογική επιχειρηματική απώλεια. Ο απατεώνας καταλήγει να πάρει το προϊόν και τα χρήματά του πίσω χάρη σε αυτό το μικρό κόλπο. Ένας προσεκτικός πωλητής ζητάει αποδείξεις για τη ζημιά προτού προβεί σε επιστροφή χρημάτων. Ή, απαιτεί να επιστραφεί το προϊόν.