Είναι γνωστό ότι υπάρχουν διάφορα οργανωμένα κυκλώματα απάτης που λειτουργούν από την Κίνα και φαίνεται να ασχολούνται αποκλειστικά με την εξαπάτηση πελατών μέσω ψεύτικων ηλεκτρονικών καταστημάτων. Έχουμε γράψει εκτενώς για τεράστια δίκτυα ηλεκτρονικών καταστημάτων, όπως τα Uniqueness και ChicV Ltd., τα οποία έχουν τρομερές κριτικές πελατών σε όλους τους τομείς.
Αν δεν πρόκειται για ξεκάθαρες απάτες, όπως ιστότοποι που δεν παραδίδουν ποτέ τα προϊόντα ή κλέβουν τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας, μπορεί να δελεάζουν και να εξαπατούν τους πελάτες χρησιμοποιώντας παραπλανητικές διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ένα μεγάλο μέρος αυτών των παραπλανητικών διαφημίσεων είναι εικόνες που έχουν κλαπεί από νόμιμες εταιρείες και καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων μοναδικών δημιουργιών που κοστίζουν εκατοντάδες δολάρια και δεν πωλούνται καν πια. Οι καλλιτέχνες πλήττονται καίρια από αυτές τις απάτες, καθώς πολλοί μπερδεμένοι πελάτες νομίζουν ότι εξαπατήθηκαν από τον αρχικό καλλιτέχνη, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι αγόρασαν από έναν ιστότοπο που λειτουργεί από ένα κινεζικό κύκλωμα απάτης.
Αυτές οι απάτες ευδοκιμούν, καθώς υπάρχει ελάχιστη έως μηδενική προσφυγή για τους καλλιτέχνες των οποίων η πνευματική ιδιοκτησία έχει κλαπεί. Οι εταιρείες του Διαδικτύου αποφεύγουν την ευθύνη, καθώς δεν έχουν καμία νομική υποχρέωση ή οικονομικό κίνητρο να βοηθήσουν στην εξάρθρωση αυτών των απατών. Η επιβολή του νόμου δεν βοηθά επίσης, καθώς αυτές οι απάτες διεξάγονται διεθνώς.
Ακόμα και η κατάργηση ενός μόνο ιστότοπου απαιτεί εκτενή τεκμηρίωση και επανειλημμένες συνομιλίες με πολλά εμπλεκόμενα μέρη. Στο τέλος, δεν έχει σχεδόν καμία σημασία, καθώς τα κινεζικά κυκλώματα απάτης αντικαθιστούν γρήγορα τους διαγραμμένους ιστότοπους με νέους.
Παρόλο που γνωρίζουμε ότι οι απάτες ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να διευθύνονται από κινεζικές εταιρείες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι εταιρείες λειτουργούν σε καθημερινή βάση. Ωστόσο, πρόσφατα αποκτήσαμε μια σπάνια εικόνα για αυτές τις απάτες από τον ίδιο τον Κινέζο απατεώνα.
Μια ανάρτηση εμφανίστηκε πρόσφατα στην ομάδα του Facebook "Facebook Ad Scambusters!", η οποία είναι αφιερωμένη στην αποκάλυψη απατηλών διαφημίσεων στο Facebook. Έγινε από έναν καλλιτέχνη που θα ονομάσουμε 'Saw Lady'. Φτιάχνει τέχνη από παλιά πριόνια και οι Κινέζοι απατεώνες ανακάλυψαν ότι το έργο της είναι η τέλεια απάτη για τη Γιορτή του Πατέρα. Εικόνες των δημιουργιών της λήφθηκαν χωρίς άδεια και κολλήθηκαν σε όλες τις διαφημίσεις στο Facebook.
Ένα "Scammer Boy" από την Κίνα είχε τη φαεινή ιδέα να επικοινωνήσει με την "Saw Lady" για να ζητήσει περισσότερες από τις πρωτότυπες εικόνες της. Προσπαθώντας να κερδίσει την εμπιστοσύνη της, της είπε μερικά ενδιαφέροντα πράγματα που κανένας scammer δεν έχει αποκαλύψει στο παρελθόν.
Εργάζεται στη Ναντσάνγκ σε ένα ολοκαίνουργιο "γραφείο". Υπάρχουν 100 νεαρά "αγόρια", περίπου 24 ετών, σε αυτό το γραφείο της "εταιρείας". Υπάρχουν πολλές εταιρείες ως μέρος του κυκλώματος απάτης. Η συγκεκριμένη θεωρείται "διαφημιστική" και έβγαλε 10 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Τα 'αγόρια' είναι υπεύθυνα για την εξεύρεση προϊόντων (δηλαδή κλέβουν εικόνες και περιεχόμενο) που θα χρησιμοποιηθούν για περιορισμένες εκδόσεις, όπως για γιορτές όπως η Ημέρα του Πατέρα. Νοιάζονται για τα χρήματα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο και είναι ψυχολογικά προετοιμασμένοι μέσω εκπαίδευσης να μισούν τους Αμερικανούς.
Τα "αγόρια" προμηθεύονται το προϊόν. Στη συνέχεια, τα εργοστάσια κατασκευάζουν μια περιορισμένη παραγωγή ενός φτηνού αντιγράφου και το στέλνουν στα θύματα του δολώματος και της εξαπάτησης. Είναι ένα παιχνίδι για το ποιος μπορεί να πουλήσει τα περισσότερα προϊόντα απάτης.
Τα γραφεία έχουν διαμορφωθεί ως ένας κοινός χώρος εργασίας για να ενθαρρύνουν τον ανταγωνισμό. Το "Scammer Boy" ζήλευε τον τύπο που καθόταν δίπλα του, ο οποίος είχε πουλήσει 3.000 από τα πριόνια απάτης τις τελευταίες δύο εβδομάδες, κυρίως σε Καλιφορνέζους.
Κάθε "εργαζόμενος" έχει 8 σελίδες στο Facebook, 3 καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου και 10 Facebook
λογαριασμούς διαφημίσεων ανά πάσα στιγμή. Αναπτύσσουν τις δικές τους απάτες και στη συνέχεια τις μοιράζονται. Κάθε 'παιδί' επιλέγει τα προϊόντα που θα προωθήσει, διαχειρίζεται τις σελίδες, τα καταστήματα και τις διαφημίσεις. Αν κάτι δεν πουλάει, επικεντρώνονται αντ' αυτού σε αυτό που πουλάει. Δεν τους δίνεται πραγματικά ένας προϋπολογισμός διαφημίσεων, αλλά δεν μπορούν να χάσουν χρήματα στο τέλος.
Είπε στην 'Saw Lady' ότι επικοινώνησε μαζί της, καθώς κατάφερε να αποσύρει δύο διαφημίσεις του, με 10.000 προβολές η καθεμία - και ήταν αρκετά αναστατωμένος. Αυτή ήταν το θέμα του 'μεσημεριανού τραπεζιού'.
Μερικά θύματα έχουν λάβει τα στοιχεία του δολώματος και της εξαπάτησής τους. Το κινεζικό προϊόν είναι ένα αντίγραφο μινιατούρα περίπου 8" με "ξύλινη" λαβή και όχι ένα vintage πριόνι 24" έως 28" όπως τα πρωτότυπα. Αντέγραψαν τις φωτογραφίες και το περιεχόμενό της, συμπεριλαμβανομένου του λογοτύπου της και των προειδοποιήσεων σχετικά με τη γνησιότητα.
Όπως είναι φυσικό, είναι εκνευριστικό για το θύμα να βλέπει φωτογραφίες του εαυτού του και αναρτήσεις που έγραψε με τη φωνή της (πρώτο πρόσωπο) να λογοκρίνονται στις ιστοσελίδες απάτης στο σύνολό τους.
Υπήρξε τόση επιδείνωση και καταστροφή για την ίδια και τη μικρή της επιχείρηση. Δυστυχώς, δεν θα τελειώσει όταν τελειώσουν οι διαφημίσεις απάτης για την Ημέρα του Πατέρα. Όταν τα αντικείμενα δόλωμα και ανταλλαγή φτάσουν από την Κίνα, τα εξαπατημένα και θυμωμένα θύματα θα αναζητήσουν αυτές τις από τότε κλειστές σελίδες απάτης στο Facebook και τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου. Μπερδεμένοι, κάποιοι πιθανότατα θα βρουν την ιστοσελίδα της και θα την κατηγορήσουν, πλήττοντας τη φήμη της - αν και είναι και αυτή θύμα σε όλο αυτό.
Υπάρχει και κάτι καλό σε αυτή τη δοκιμασία. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες πούλησε περισσότερα πριόνια από όσα πούλησε σε όλο το 2017. Πήρε 500 παραγγελίες - περισσότερες από ό,τι πριν από τα Χριστούγεννα. Τόσες πολλές
παραγγελίες στην πραγματικότητα που το Etsy αφαίρεσε το κατάστημά της από την αναζήτηση μέχρι να τα καταφέρει. Κάποιοι άνθρωποι ΚΑΝΟΥΝ τη δέουσα επιμέλεια και ψάχνουν την πηγή αυτής της τέχνης όταν βλέπουν τη διαφήμιση. Ο αριθμός αυτός ωχριά σε σύγκριση, ωστόσο, με εκείνους που πέφτουν στην παγίδα της απάτης.