https://whitelabel-manager-production.ams3.digitaloceanspaces.com/thumbs/2-x1-article-header-image-52550.jpg_800x.jpg
Δεκέμβριος 27, 2021
Συγγραφέας: James Greening

Η απόλυτη λίστα ελέγχου απάτης

1. Κοινή λογική: Πολύ καλή για να είναι αληθινή

Όταν ψάχνετε για αγαθά στο διαδίκτυο, μια μεγάλη προσφορά μπορεί να είναι πολύ δελεαστική. Μια τσάντα Gucci ή ένα νέο iPhone στη μισή τιμή; Ποιος δεν θα ήθελε να αρπάξει μια τέτοια προσφορά; Οι απατεώνες το γνωρίζουν κι αυτό και προσπαθούν να επωφεληθούν από το γεγονός.

Αν μια διαδικτυακή προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή, σκεφτείτε το διπλά και ελέγξτε τα πράγματα. Ο ευκολότερος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι απλώς να ελέγξετε το ίδιο προϊόν σε ανταγωνιστικούς ιστότοπους (που εμπιστεύεστε). Αν η διαφορά στις τιμές είναι πάνω από 20% (και 10% για τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης), ίσως είναι καλύτερα να ελέγξετε ξανά τον υπόλοιπο ιστότοπο.

Θα πρέπει επίσης να σκεφτείτε διπλά τις επενδυτικές πλατφόρμες που "εγγυώνται" απόδοση της επένδυσης (ROI) με μηδενικό κίνδυνο. Κάθε επενδυτική ευκαιρία συνοδεύεται από ένα ορισμένο ποσό κινδύνου - χαμηλό ή υψηλό - και αυτό θα πρέπει να γνωστοποιείται αναλόγως. Ίσως θα πρέπει να το σκεφτείτε δύο φορές όταν μια πλατφόρμα δίνει διαβεβαιώσεις για απόδοση επένδυσης χωρίς απολύτως κανένα κίνδυνο. Στις ευρωπαϊκές χώρες, έχετε το πολύ 1 - 3% επιτόκιο. Σε άλλες χώρες μέγιστο 10 - 15% ετησίως. Περισσότερο είναι πιθανό να πρόκειται για απάτη ή για επένδυση πολύ υψηλού κινδύνου.

2. Ελέγξτε τους συνδέσμους κοινωνικής δικτύωσης

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν βασικό μέρος των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου στις μέρες μας και οι καταναλωτές συχνά περιμένουν από τα ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι απατεώνες το γνωρίζουν αυτό και συχνά εισάγουν λογότυπα των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης στις ιστοσελίδες τους. Το ξύσιμο κάτω από την επιφάνεια συχνά αποκαλύπτει ότι αυτή η λειτουργία δεν λειτουργεί καν.

Τα κουμπιά κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να οδηγούν στην αρχική σελίδα του ιστότοπου, σε ένα άδειο προφίλ ή πουθενά. Οι απατεώνες συχνά είναι πολύ τεμπέληδες για να υλοποιήσουν πραγματικά ένα ειδικό Facebook, Twitter ή Instagram για τον ψεύτικο ιστότοπό τους (ή δεν θέλουν ένα μέρος για να εξαπλωθεί η κακή δημοσιότητα). Εάν υπάρχουν λειτουργικοί λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ρίξτε μια γρήγορη ματιά για να δείτε αν υπάρχουν αναρτήσεις. Συχνά, αν ο ιστότοπος είναι απάτη, οι θυμωμένοι χρήστες θα σας ενημερώσουν!

Θα πρέπει επίσης να ελέγξετε πόσο παλιός είναι ο λογαριασμός στο Facebook, το Twitter, το Instagram, το LinkedIn, το Pinterest και το YouTube σε σχέση με τον αριθμό των οπαδών που έχουν. Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο μπορείτε να ελέγξετε την ηλικία ενός λογαριασμού κοινωνικής δικτύωσης:

α. Facebook.

(1) Μεταβείτε στη σελίδα

(2) Κάτω από την ενότητα "Πληροφορίες", θα δείτε την καρτέλα "Διαφάνεια σελίδας". Επιλέγοντας την επιλογή 'See All' κάτω από την καρτέλα θα σας εμφανίσει πληροφορίες για τη σελίδα, όπως ποιος διαχειρίζεται τη σελίδα, από ποια τοποθεσία γίνεται η διαχείρισή της και φυσικά το ιστορικό της σελίδας. Το ιστορικό της σελίδας περιλαμβάνει πότε δημιουργήθηκε η σελίδα, αν έχει τροποποιηθεί από τη δημιουργία της και πότε.

β. Twitter -

Το πόσο παλιός είναι ένας λογαριασμός Twitter συνήθως αναγράφεται στην περιοχή του βιογραφικού. Αναφέρεται σαφώς ο μήνας και το έτος που ο χρήστης εντάχθηκε στο Twitter.

γ. Instagram -

Το Instagram δεν εμφανίζει πάντα την ηλικία εκτός μιας σελίδας, αλλά όταν το κάνει, μπορείτε να το ελέγξετε από:

(1) Πατώντας αυτές τις τρεις τελείες στην πάνω δεξιά πλευρά του προφίλ που θέλετε να ελέγξετε

(2) Επιλέξτε την επιλογή "Σχετικά με αυτόν τον λογαριασμό", η οποία θα σας δείξει την ημερομηνία δημιουργίας του λογαριασμού, την τοποθεσία του ατόμου που διαχειρίζεται τον λογαριασμό, ακόμη και προηγούμενα ονόματα χρηστών, αν υπάρχουν.

δ. Pinterest -

Το Pinterest δεν διαθέτει ακόμη μέσο ελέγχου της ηλικίας ενός πίνακα. Παλαιότερα υπήρχε η δυνατότητα να ελέγξετε πόσο παλιό ήταν ένα pin, αλλά η λειτουργία αυτή καταργήθηκε πριν από μερικά χρόνια.

ε. LinkedIn -

Ενώ δεν είναι ακόμη δυνατό να ελέγξετε την ηλικία ενός προφίλ στο LinkedIn, μπορείτε να ελέγξετε αν η εταιρεία υπάρχει στο LinkedIn και πόσους υπαλλήλους έχει εκεί.

στ. YouTube -

Μπορείτε να ελέγξετε την ημερομηνία κατά την οποία δημιουργήθηκε ένα κανάλι YouTube στην ενότητα "Σχετικά" του προφίλ του καναλιού.

3. Ελέγξτε τη γραμματική/ορθογραφία

Συνηθισμένα σημάδια των απατεώνων είναι τα ορθογραφικά λάθη και η λανθασμένη/μηδενική στίξη. Ως επί το πλείστον, μπορείτε να δείτε ακόμη και τα γραμματικά λάθη με μια ματιά, αλλά σε περίπτωση που δεν μπορείτε, τα Grammar και Dataeyez είναι καλά εργαλεία για να ελέγξετε τη γραμματική και την ορθογραφία σε έναν ιστότοπο. Είναι και τα δύο δωρεάν!

Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να ελέγξετε είναι το εικονικό κείμενο. Για να το κάνετε αυτό, απλώς πηγαίνετε στη σελίδα "Σχετικά" οποιουδήποτε ιστότοπου, επιλέξτε οποιοδήποτε μοναδικό μέρος των πληροφοριών του προφίλ της εταιρείας όπως είναι γραμμένο και αναζητήστε το στο Google. Εάν η αναζήτηση επιστρέψει αποτελέσματα που δείχνουν το ίδιο κείμενο σε άλλους/πολλές τοποθεσίες, αυτό υποδηλώνει δόλο.

4. Ελέγξτε τα ψιλά γράμματα (όροι και πολιτικές)

Οι απατεώνες χρησιμοποιούν συχνά κείμενο με θέση ή βιαστικό κείμενο σε σελίδες όπως Σχετικά με εμάς, Όροι & Προϋποθέσεις Πολιτική αποστολής και Πολιτική επιστροφών για να δώσουν τον αέρα του επαγγελματισμού. Αν διαπιστώσετε ότι αυτές οι σελίδες δεν υπάρχουν ή είναι κακής ποιότητας (περιέχουν τυπογραφικά λάθη, για παράδειγμα) σκεφτείτε δύο φορές να μην κάνετε αγορές στον ιστότοπο! Πιστεύετε πραγματικά ότι μια επιχείρηση θα αναρτούσε ελλιπές ή πρόχειρο κείμενο αν ήταν νόμιμη;

Δώστε επίσης πολύ μεγάλη προσοχή στους όρους και τις προϋποθέσεις που εμφανίζονται στη σελίδα επιβεβαίωσης κατά την εγγραφή ή την πληρωμή ενός προϊόντος/υπηρεσίας στο διαδίκτυο. Συνήθως περιέχουν πρόσθετες λεπτομέρειες που μπορεί να αποδειχθούν δαπανηρές αν δεν κατανοηθούν σωστά.

5. Χρησιμοποιούνται (λανθασμένα) τα ονόματα εμπορικών σημάτων;

Πολλά απατηλά διαδικτυακά καταστήματα χρησιμοποιούν ονόματα εμπορικών σημάτων (Adidas, Chanel, Apple) σε συνδυασμό με λέξεις όπως "έκπτωση", "φτηνό", "πώληση", ακόμη και "δωρεάν" για να προσελκύσουν επισκέπτες μέσω των μηχανών αναζήτησης. Οι μάρκες συνήθως δεν επιθυμούν να βλέπουν τα προϊόντα τους να πωλούνται μέσω τέτοιου είδους webshops. Οι premium μάρκες σπάνια ή ποτέ δεν βάζουν τα προϊόντα τους σε πώληση ή προσφέρουν τεράστιες εκπτώσεις. Ομοίως, τα περισσότερα σοβαρά ηλεκτρονικά καταστήματα πωλούν πολλαπλές μάρκες και δεν συνδέουν τα προς το ζην με μία μάρκα.

Δώστε προσοχή στην εμφάνιση και την αίσθηση αυτών των δικτυακών τόπων. Οι νόμιμοι ιστότοποι διαθέτουν λογότυπα και εικόνες υψηλής ποιότητας, καθώς οι μάρκες θέλουν να σας εντυπωσιάσουν με τα προϊόντα τους. Οι απατεώνες συχνά κλέβουν περιεχόμενο όπως εικόνες και περιγραφές προϊόντων από διάφορες πηγές. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι η εμφάνιση ενός ιστότοπου μπορεί να φαίνεται αντιεπαγγελματική, με παράξενη μορφοποίηση ή εικόνες χαμηλής ανάλυσης.

6. Διαθέτει σήμα εμπιστοσύνης που λειτουργεί;

Τα σήματα εμπιστοσύνης είναι μια μέθοδος επαλήθευσης από τρίτους για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Υποδεικνύουν, για παράδειγμα, την ασφάλεια ή την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών. Ωστόσο, ιστοσελίδες απάτης τα χρησιμοποιούν επίσης χωρίς άδεια. Για παράδειγμα, μπορεί να έχουν μια εικόνα του σήματος εμπιστοσύνης στον ιστότοπο, χωρίς να έχουν πράγματι επαληθευτεί, πράγμα που σημαίνει ότι κάνουν κατάχρηση του λογότυπου και σας παραπλανούν!

Ένα παράδειγμα σήματος εμπιστοσύνης είναι το σήμα εμπιστοσύνης Ecommerce Europe Trustmark.

7. Ελέγξτε το όνομα τομέα

Ορισμένοι ιστότοποι θα προσπαθήσουν να σας ξεγελάσουν και να σας κάνουν να νομίζετε ότι είναι επίσημοι ιστότοποι γνωστών εμπορικών σημάτων, παρόλο που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματική εταιρεία. Βεβαιωθείτε ότι το όνομα τομέα (η διεύθυνση του ιστότοπου) είναι το αναμενόμενο, ειδικά αν κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο. Για παράδειγμα, το πραγματικό όνομα τομέα της μάρκας μπορεί να είναι brand.com, ενώ ο ψεύτικος ιστότοπος μπορεί να χρησιμοποιεί παραλλαγές όπως brand.net, brand.org, brand.xyz, brand.biz, brand.online και άλλα.

Ακόμα δεν είστε σίγουροι; Μια εύκολη λύση είναι να αναζητήσετε τη συγκεκριμένη σελίδα μέσω της αγαπημένης σας μηχανής αναζήτησης. Οι ψεύτικοι ιστότοποι συνήθως βασίζονται στο ότι κάνετε κλικ σε έναν άμεσο σύνδεσμο και γενικά δεν θα βρίσκονται ψηλά στην κατάταξη. Εάν λάβετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που σας ζητά να κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο, είναι πάντα ασφαλέστερο να πλοηγηθείτε χειροκίνητα στον ιστότοπο για να βεβαιωθείτε ότι δεν βρίσκεστε σε έναν ψεύτικο ιστότοπο.

8. Ελέγξτε την ηλικία του τομέα

Μπορείτε να ελέγξετε τους ιστότοπους στο Scamadviser για να διαπιστώσετε πόσο παλιός είναι ο ιστότοπος. Συλλέγονται επίσης και άλλες πληροφορίες σχετικά με το domain, όπως για παράδειγμα για πόσο καιρό έχει καταχωρηθεί.

Τα ονόματα τομέα που έχουν καταχωρηθεί για μικρό χρονικό διάστημα, π.χ. ένα χρόνο, μπορεί να είναι ύποπτα, επειδή οι απατεώνες δεν επενδύουν πολλά χρήματα στους ιστότοπούς τους. Αγοράζουν ονόματα τομέα με μικρή διάρκεια ισχύος για να διατηρήσουν το κόστος τους ελάχιστο. Οι ιστότοποι που έχουν δημιουργηθεί πρόσφατα και έχουν σύντομη ισχύ είναι πιο πιθανό να είναι απάτες.

9. Είναι αξιόπιστες οι κριτικές;

Ένα διαδικτυακό κατάστημα που χρησιμοποιεί ένα γνωστό σύστημα αξιολογήσεων των καταναλωτών είναι συνήθως ένα καλό σημάδι. Ωστόσο, ορισμένα συστήματα αναθεώρησης είναι καλύτερα από άλλα. Ελέγξτε αν το σύστημα κριτικών τηρεί τα πρότυπα πιστοποίησης κριτικών, που σημαίνει εν ολίγοις ότι το διαδικτυακό κατάστημα δεν μπορεί να διαγράψει ή να επεξεργαστεί κριτικές χωρίς την κατάλληλη αιτία.

Πολλοί ψεύτικοι ιστότοποι διαθέτουν μια ενότητα Κριτικές ή Μαρτυρίες η οποία είναι γεμάτη με ψεύτικες θετικές κριτικές. Περιέχουν επινοημένα ονόματα ανθρώπων, χρησιμοποιούν φωτογραφίες που προέρχονται από τυχαίες πηγές και το κείμενο είναι συχνά αντιγραμμένο από άλλους ιστότοπους. Ως εκ τούτου, καλό είναι να μην βασίζεστε σε κριτικές που υπάρχουν μόνο στον ιστότοπο. Ιστοσελίδες όπως η Scamadviser, η Trustpilot και άλλες επιτρέπουν στους χρήστες να αφήνουν κριτικές που δεν μπορούν να διαγραφούν ή να επεξεργαστούν από τις εταιρείες. Ο έλεγχος των εξωτερικών κριτικών είναι ένας τρόπος για να έχετε μια πιο σαφή εικόνα για το τι λένε οι πραγματικοί πελάτες.

Στο Trustpilot, μπορείτε να ερευνήσετε το ιστορικό/μοντέλο κριτικών. Πολλές χειροκίνητες προσκλήσεις είναι ύποπτες, καθώς και η ξαφνική αύξηση των κριτικών ή η κατανομή κριτικών με μόνο 1 και 5 αστέρια.

10. Επισκεφθείτε τα μητρώα εταιρειών

Αυτό μπορεί να μην είναι εύκολο αν σκέφτεστε να αγοράσετε πέρα από τα σύνορα. Κάθε χώρα έχει το δικό της τρόπο για την εγγραφή εταιρειών. Στις ΗΠΑ το Better Business Bureau είναι μια καλή πηγή. Στις Κάτω Χώρες, μπορείτε να ελέγξετε το Εμπορικό Επιμελητήριο.

11. Είναι εξασφαλισμένη η επικοινωνία;

Βλέπετε το "https" μπροστά από τη διεύθυνση του διαδικτυακού καταστήματος και είναι ορατό το σύμβολο της "κλειδαριάς"; Σε αυτή την περίπτωση, η επικοινωνία μεταξύ του ηλεκτρονικού καταστήματος και του προγράμματος περιήγησής σας είναι κρυπτογραφημένη, καθιστώντας το ηλεκτρονικό κατάστημα λίγο πιο ασφαλές στη χρήση του. Αυτό δεν εγγυάται ότι το webshop δεν είναι ψεύτικο, καθώς το κόστος για την προσθήκη ενός πιστοποιητικού SSL (αυτό που χρειάζεται για την εξασφάλιση της επικοινωνίας) είναι δωρεάν στις μέρες μας.

12. Προσφέρονται ασφαλείς μέθοδοι πληρωμής;

Υπάρχουν πολλά είδη μεθόδων πληρωμής. Σε γενικές γραμμές οι πιστωτικές κάρτες, το PayPal και το Alipay προσφέρουν προστασία του καταναλωτή, επιτρέποντας στους καταναλωτές να πάρουν πίσω τα χρήματά τους σε περίπτωση που το προϊόν δεν παραδοθεί. Ελέγξτε αν το διαδικτυακό κατάστημα υποστηρίζει αυτές τις μεθόδους πληρωμής. Ποτέ μην μεταφέρετε χρήματα σε τραπεζικό λογαριασμό αν έχετε αμφιβολίες για την αξιοπιστία ενός διαδικτυακού καταστήματος.

Μέθοδοι πληρωμής όπως η Western Union, το Moneygram, το Skrill και το Bitcoin είναι συχνά μη ανιχνεύσιμες και είναι πρακτικά αδύνατο να πάρετε πίσω τα χρήματα που έχουν μεταφερθεί με αυτές τις μεθόδους. Ως αποτέλεσμα, προτιμώνται από τους απατεώνες.

13. Ποιος παραδίδει το προϊόν;

Ελέγξτε αν το διαδικτυακό κατάστημα έχει καταγράψει τους συνεργάτες παράδοσης. Δεν τους παραθέτουν όλα τα διαδικτυακά καταστήματα, αλλά ορισμένα ενσωματώνουν μια λειτουργία για την παρακολούθηση των αποστολών. Ο/οι συνεργάτης/ες παράδοσης μπορεί επίσης να αναφέρεται/ονται κατά τη διαδικασία πληρωμής. Εάν αναφέρεται ένας αξιόπιστος συνεργάτης παράδοσης (όπως η DHL ή η FEDEX), αυτό είναι συνήθως ένα καλό σημάδι.

14. Δεν είστε σίγουροι; Επικοινωνήστε με το ηλεκτρονικό κατάστημα

Ένα καλό διαδικτυακό κατάστημα γνωρίζει ότι οι πελάτες του θέλουν να επικοινωνούν με διαφορετικούς τρόπους. Ελέγξτε αν η εταιρεία παρέχει αριθμό τηλεφώνου, αναγνωριστικό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή φόρμα επικοινωνίας και αν είναι ενεργή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Καλέστε την εταιρεία σε περίπτωση αμφιβολίας ή στείλτε αίτημα για περισσότερες πληροφορίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ένα επαγγελματικό διαδικτυακό κατάστημα απαντά συνήθως εντός ωρών ή το πολύ δύο εργάσιμων ημερών, ανάλογα με το μέσο.

Το να έχετε μια διεύθυνση Gmail ως email επικοινωνίας δεν είναι πολύ καλό σημάδι και δεν είναι πολύ επαγγελματικό. Οι διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επικοινωνίας πρέπει να είναι ίδιες με το όνομα τομέα. Η απουσία αριθμού τηλεφώνου δεν αποτελεί επίσης καλό σημάδι. (βλ. σημείο 22)

15. Πληρωμή για πρόσβαση σε έντυπα

Οι νόμιμες επιχειρήσεις ΔΕΝ ζητούν από τους καταναλωτές να πληρώσουν προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια φόρμα - είτε πρόκειται για φόρμα αίτησης εργασίας, είτε για φόρμα επικοινωνίας, είτε για φόρμα εγγραφής, είτε για οποιοδήποτε είδος. Μπορεί να σας ζητηθεί να πληρώσετε για να αποκτήσετε πρόσβαση σε έναν "πόρο" στον ιστότοπο, αλλά συνήθως δίνεται μια προεπισκόπηση αυτού του πριμοδοτημένου πόρου. Να θυμάστε επίσης ότι οι νόμιμοι φορείς προσλήψεων δεν θα σας ζητήσουν ποτέ να πληρώσετε για να υποβάλετε αίτηση για μια θέση εργασίας ή για να επεξεργαστείτε την αίτησή σας.

16. Πάρα πολλές διαφημίσεις

Οι ιστότοποι που έχουν διαφημιστικά banners διάσπαρτα σε όλη τη διεπαφή είναι σπάνια νόμιμοι. Εκτός από αυτά τα banners, μπορεί επίσης να έχετε πολλές αναδυόμενες διαφημίσεις. Οι νόμιμες ιστοσελίδες έχουν ελάχιστες έως καθόλου διαφημίσεις και όταν έχουν, είναι ΟΛΕΣ μαζί τοποθετημένες μέσα σε μια πλαϊνή μπάρα του ιστότοπου.

17. Επείγουσες προτάσεις χρημάτων

Εάν υπόσχεται να σας βγάλει χρήματα "αμέσως" μετά την πληρωμή σας χωρίς καμία περαιτέρω ενέργεια από μέρους σας (παθητική δημιουργία εισοδήματος), θα πρέπει να το σκεφτείτε διπλά. Από την άλλη πλευρά, αν ένας ιστότοπος απαιτεί να πληρώσετε για μια υπηρεσία "αμέσως" ή μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, όπως λίγες ώρες, προκειμένου να αποκτήσετε πρόσβαση, το πιθανότερο είναι ότι δεν είναι νόμιμος.

18. Συντηρείται ο δικτυακός τόπος;

Ορισμένοι απατεώνες αγοράζουν νόμιμους τομείς αλλά δεν συντηρούν τον ιστότοπο. Έτσι, ενώ το domain του ιστότοπου μπορεί να είναι πολλών ετών, αν το περιεχόμενο δεν έχει ενημερωθεί εδώ και μήνες, είναι πιθανό να πρόκειται για απάτη.

19. Τι είδους πληροφορίες απαιτεί ο δικτυακός τόπος;

Οτιδήποτε περισσότερο από το Όνομα, το Επώνυμο και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κατά την εγγραφή είναι αμφισβητήσιμο και μπορεί να χαρακτηριστεί ως υπερβολικά πολλές πληροφορίες. Δεν χρειάζεται να παρέχετε την οικογενειακή σας κατάσταση, στοιχεία εργοδότη, αριθμό κοινωνικής ασφάλισης ή άλλες τέτοιες λεπτομέρειες κατά την προσπάθεια εγγραφής σε μια υπηρεσία.

20. Υπάρχει πραγματική κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης;

Εάν ένας ιστότοπος ή μια διαδικτυακή επιχείρηση ισχυρίζεται ότι έχει παρουσιαστεί με οποιαδήποτε ιδιότητα από το CNN, το BBC, το Forbes ή άλλες παρόμοιες αξιοσημείωτες οντότητες, καλό θα ήταν να επιβεβαιώσετε αυτόν τον ισχυρισμό προτού προχωρήσετε σε συναλλαγές μαζί τους. Μπορείτε να κάνετε μια αναζήτηση στον ιστότοπο του οργανισμού που ισχυρίζονται ότι τους έχει παρουσιάσει.

21. Διπλός έλεγχος των μαρτυριών

Αν δώσετε προσοχή, μπορείτε να ξεχωρίσετε τις ψεύτικες γενικές μαρτυρίες ή κριτικές προϊόντων από τις πραγματικές. Δείτε το άρθρο μας για το πώς να αναγνωρίζετε τις ψεύτικες κριτικές εδώ. Ελέγξτε το άρθρο μας σχετικά με το πώς να αναγνωρίζετε τις ψεύτικες κριτικές.

22. Διαθέτει ο ιστότοπος στοιχεία επικοινωνίας που λειτουργούν;

Πριν εμπλακείτε με το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα ή επιχείρηση, ελέγξτε όλα τα στοιχεία επικοινωνίας που παρέχονται στον ιστότοπό τους.

α. Τοποθεσία -

Ελέγξτε την τοποθεσία τους στο Google Maps- ελέγξτε επίσης τις κριτικές (εάν υπάρχουν) για την τοποθεσία.

β. Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου -

Δοκιμάστε να τους στείλετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εάν υπάρχει κάποιο που παρέχεται. Ελέγξτε επίσης αν πρόκειται για προσωπικό email ή από έναν γενικό πάροχο, όπως το Gmail, το Outlook, το Yahoo κ.λπ. Τα επαγγελματικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα πρέπει να φέρουν το όνομα τομέα (π.χ. "info@companyname.com").

γ. Αριθμός τηλεφώνου -

Καλέστε τον αριθμό(-ους) τηλεφώνου που παρέχεται και μετρήστε τη συνομιλία σας με όποιον απαντήσει. Είναι επαγγελματίες στις απαντήσεις τους;

Αν δεν παρέχονται καθόλου στοιχεία επικοινωνίας ή αν οι έλεγχοι όπως περιγράφονται λεπτομερώς παραπάνω δεν συμφωνούν με τις πληροφορίες που παρέχονται στον ιστότοπο, το πιθανότερο είναι ότι πρόκειται για απάτη.

23. Γνωρίζετε το πρόσωπο (ή τα πρόσωπα) πίσω από το προϊόν ή την επιχείρηση;

Δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι φωτογραφία, αλλά έχετε τουλάχιστον ένα όνομα ή ονόματα που μπορείτε να επαληθεύσετε στο Google και σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Οι νόμιμες επιχειρήσεις δεν κρύβονται πίσω από εικόνες αρχείου και κρυφές ταυτότητες. Μπορείτε επίσης να κάνετε μια αναζήτηση εικόνας στο Google για τα "μέλη του διοικητικού συμβουλίου" και να ελέγξετε αν η διοίκηση της εταιρείας και οι εργαζόμενοι έχουν προφίλ στο LinkedIn.

24. Εξαρτάται ο ιστότοπος υπερβολικά από εικόνες αρχείου;

Είναι εντάξει να χρησιμοποιείτε εικόνες αρχείου που και που, αλλά οι νόμιμες επιχειρήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιούν ΠΛΕΟΝ εικόνες των δικών τους ανθρώπων, δραστηριοτήτων ή/και προϊόντων, ειδικά αν πρόκειται για επιχείρηση που βασίζεται σε προϊόντα. Οι επιχειρήσεις που βασίζονται σε υπηρεσίες και δεν θέλουν να χρησιμοποιούν τις δικές τους εικόνες σε ορισμένες περιοχές του ιστότοπου επιλέγουν εικονογραφημένα βίντεο ή εικόνες. Η χρήση κατά κύριο λόγο εικόνων αρχείου σε έναν ιστότοπο είναι μια κόκκινη σημαία που υποδεικνύει ότι ο ιστότοπος είναι πιθανότατα απάτη.

25. Έκαναν πραγματικά όλα όσα ισχυρίζονται ότι έκαναν;

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις φιλανθρωπικές οργανώσεις. Εάν δεν είστε σίγουροι για μια φιλανθρωπική οργάνωση που ζητάει δωρεές, είναι φρόνιμο να ελέγξετε το μητρώο εταιρειών της χώρας στην οποία βρίσκεται η οργάνωση και να επαληθεύσετε ότι πρόκειται πράγματι για νόμιμη οντότητα. Αλλά μερικές φορές, ακόμη και αυτό δεν είναι αρκετό, επειδή οι άνθρωποι εγγράφουν αυτές τις οργανώσεις μερικές φορές και χρησιμοποιούν τις ίδιες για να εξαπατήσουν το ανυποψίαστο κοινό.

Έτσι, βεβαιωθείτε ότι έχετε τουλάχιστον επαληθεύσει τα έργα και τους αναφερόμενους χορηγούς/συνεργάτες τους. Επίσης, αν δέχονται δωρεές μέσω ανώνυμων καναλιών, όπως κάρτες δώρων, κρυπτονόμισμα, εμβάσματα κ.λπ. είναι πιθανότατα απάτη.

26. Ακόμα δεν είστε σίγουροι; Μην το κάνετε!

Όταν (ακόμα) έχετε αμφιβολίες, μην το κάνετε! Η συμβουλή μας εδώ στο Scamadviser είναι ότι αν εξακολουθείτε να μην είστε σίγουροι, είναι καλύτερα να είστε προσεκτικοί και να ακολουθήσετε τη διαίσθησή σας. Μην αφήνετε μια μεγάλη τιμή να θολώνει την κρίση σας. Αν έχετε αμφιβολίες, υπάρχουν πολλά άλλα καταστήματα για να αγοράσετε από αυτά.

Αναφορά απάτης!
Έχετε πέσει σε μια φάρσα, αγοράσατε ένα ψεύτικο προϊόν; Αναφέρετε τον ιστότοπο και προειδοποιήστε τους άλλους!

Ετικέτες απάτης

#Απάτες διαδικτυακών αγορών #Phishing και κλοπή ταυτότητας #Άλλες απάτες, φάρσες και απάτες #Ψεύτικα ηλεκτρονικά καταστήματα #Απάτες κρυπτονομισμάτων και Bitcoin #Επενδυτικές απάτες #Απάτες στην αγορά #Απάτες προκαταβολών #Ψεύτικο ηλεκτρονικό κατάστημα #Απάτες κακόβουλου λογισμικού #Απάτες συναλλαγών κρυπτογράφησης #Απάτες ερωτικών και γνωριμιών #Απάτες Bait & Switch #Ψεύτικες απάτες προϊόντων (Πλαστές) #Απάτες Giveaway #Ψεύτικες απάτες εργασίας #Εργασία από το σπίτι Απάτες #Απάτες courier & παράδοσης #Απάτες απασχόλησης #Συστήματα Ponzi & πυραμίδων #Απάτες τυχερών παιχνιδιών #Απάτες συνδρομής #Απάτες εξόρυξης κρυπτογράφησης #Απάτες με κάρτες δώρων #Απάτες Amazon #Απάτες ταξιδιών και διακοπών #Απάτες Λοταρία #Απάτη σε συμβιβασμό μέσω email για επιχειρήσεις (BEC) #Απάτες με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες #Απάτες πλαστοπροσωπίας #Φιλανθρωπικές απάτες #Fake IT & Τεχνική Υποστήριξη #Απάτες ιστοσελίδας γνωριμιών ενηλίκων #Τηλεφωνικές απάτες #Απάτες με δωρεάν δώρα και βραβεία #Απάτες ανάκτησης χρημάτων #Απάτες τυχερών παιχνιδιών & στοιχημάτων #Απάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης #Απάτες διαπραγμάτευσης Forex & μετοχών #Απάτες μετανάστευσης #Απάτες ιστοσελίδας βίντεο ενηλίκων #Απάτες διαδικτυακής έρευνας #Απάτες κληρονομικότητας #Ψεύτικη απάτη τιμολογίων #Απάτες ηλεκτρονικών πληρωμών #Απάτες με μηνύματα κειμένου #Απάτες Pay to Click #Απάτες κατοικίδιων ζώων #Εκπαιδευτικές απάτες #Απάτες εξαπάτησης χρημάτων #Απάτες AliExpress #Απάτες στο Facebook #Πιστωτικές απάτες #Παραβίαση δεδομένων #Απάτες στο Instagram #Απάτες βοηθητικών προγραμμάτων #Απάτες Catfishing
Σχετικά με εμάς Χρήσιμες Πληροφορίες Επικοινωνία Αποποίηση ευθυνών
Developed by: scamadviser-logo