Βρίσκετε μια θέση εργασίας που ταιριάζει στις δεξιότητες και την εμπειρία σας στο Upwork. Συντάσσετε μια φοβερή πρόταση και πριν το καταλάβετε, ο πελάτης ξεκινάει μια συνέντευξη. Μέσα σε λίγες ημέρες, ο πελάτης σας αναθέτει μια σύμβαση και ξεκινάτε με τη νέα σας δουλειά. Δεν ξέρετε ότι μια σκιά παραμονεύει με τη μορφή των χρεώσεων, απειλώντας να χαλάσει την καλοπληρωμένη επιτυχία σας και να φέρει τεράστια απογοήτευση.
Μέχρι τώρα, δεν υποψιάζεστε τίποτα, καθώς δεν υπάρχουν σημάδια που να αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για απάτη. Υποβάλλετε τις εργασίες και οι πελάτες αποδεσμεύουν τα χρήματα και γελάτε μέχρι την τράπεζα. Ωστόσο, μετά από λίγες ημέρες ή και μήνες, λαμβάνετε μια ειδοποίηση ότι ο πελάτης κίνησε μια διαδικασία επιστροφής χρημάτων και τώρα καλείστε να επιστρέψετε τα χρήματα στον πελάτη, παρόλο που υποβάλατε το έργο.
Αυτό έχει γίνει μια συνηθισμένη δυσάρεστη κατάσταση για πολλούς ελεύθερους επαγγελματίες που αναγκάστηκαν να αποχωριστούν χιλιάδες δολάρια παρά την ολοκλήρωση των εργασιών τους όπως είχε συμφωνηθεί με τους πελάτες στο Upwork.
Πηγή: Upwork Community
Στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν οι πελάτες ξεκινούν μια επιστροφή χρέωσης, οι ελεύθεροι επαγγελματίες του Upwork έχουν τη δυνατότητα να ξεκινήσουν μια διαδικασία αμφισβήτησης. Εδώ, θα σας ανατεθεί να προσκομίσετε όλα τα αποδεικτικά στοιχεία που διαθέτετε. Αυτό περιλαμβάνει πράγματα όπως στιγμιότυπα οθόνης των συνομιλιών, αρχεία και ό,τι άλλο οι ελεύθεροι επαγγελματίες κρίνουν απαραίτητο.
Ωστόσο, ακόμη και αφού κάνετε όλα αυτά, πιθανότατα θα λάβετε το μήνυμα "Η τράπεζα θα λάβει την τελική απόφαση και μόλις ληφθεί θα επικοινωνήσουμε μαζί σας".
Πηγή: Reddit
Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι το Upwork ισχυρίζεται ότι αμφισβητεί την επιστροφή χρέωσης με την τράπεζα "σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τον ελεύθερο επαγγελματία να πάρει πίσω τα χρήματα." Αλλά με βάση τα σχόλια των περισσότερων ελεύθερων επαγγελματιών, αυτό σπάνια βοηθάει και οι περισσότεροι έχουν καταλήξει να χάσουν χρήματα.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο του Upwork, "το Upwork μπορεί να αναστείλει τον λογαριασμό ενός πελάτη που ξεκινάει μια επιστροφή χρέωσης, καθώς κάτι τέτοιο είναι ενάντια στους Όρους Υπηρεσίας του." Ωστόσο, αυτό δεν έχει σταματήσει πολλούς πελάτες να εκδίδουν επιστροφές χρέωσης, οι οποίες έχουν επηρεάσει πολλούς ελεύθερους επαγγελματίες.
Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι, αν και σπάνια, μπορεί να υπάρξουν δόλιοι πελάτες που χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες που δεν ταιριάζουν με τα ονόματά τους. Σε αυτή την περίπτωση, καθίσταται αρκετά δύσκολο να τους εντοπίσετε ή ακόμη και να κερδίσετε στις περιπτώσεις χρεώσεων.
Σε περίπτωση που ως ελεύθερος επαγγελματίας έχετε πρόβλημα με τις επιστροφές χρεώσεων του Upwork, τα παρακάτω βήματα μπορούν να σας βοηθήσουν αρκετά,
Επικοινωνήστε με τον πελάτη αμέσως μόλις λάβετε γνώση της επιστροφής ή της διαφοράς. Προσπαθήστε να επιλύσετε το ζήτημα απευθείας μαζί του πριν το κλιμακώσετε περαιτέρω. Οι ανοιχτές γραμμές επικοινωνίας μπορούν συχνά να οδηγήσουν σε αμοιβαία επωφελείς λύσεις.
Εάν ο πελάτης δεν είναι συνεργάσιμος και δεν ακυρώνει την επιστροφή χρέωσης, απευθυνθείτε στην υποστήριξη του Upwork. Θα πρέπει να ενεργήσετε γρήγορα, καθώς οι τράπεζες δίνουν συνήθως 48 ώρες στην Upwork για να απαντήσει. Συλλέξτε όλα τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία και δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την εγκυρότητα της εργασίας ή των υπηρεσιών σας. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν συμβάσεις, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, παραδοτέα έργου, τιμολόγια και οποιαδήποτε άλλα έγγραφα που αποδεικνύουν τη συμφωνία σας με τον πελάτη και την εργασία που ολοκληρώσατε.
Πηγή: Upwork Community
Κατασκευάστε μια καλά δομημένη και περιεκτική απάντηση στην επιστροφή χρεώσεων ή στη διαφωνία. Εξηγήστε με σαφήνεια τη δική σας πλευρά της ιστορίας, παραπέμποντας στα δικαιολογητικά έγγραφα που έχετε συγκεντρώσει. Παρέχετε μια λεπτομερή περιγραφή της εργασίας που ολοκληρώθηκε, της αξίας που παραδόθηκε και οποιωνδήποτε σχετικών όρων και προϋποθέσεων που υποστηρίζουν την υπόθεσή σας.
Σε περίπτωση που η άμεση επίλυση με τον πελάτη ή οι εσωτερικές τραπεζικές διαδικασίες αποδειχθούν μη βιώσιμες, οι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν να διερευνήσουν τη σφαίρα της διαιτησίας ή της διαμεσολάβησης. Η διαιτησία προσφέρει ένα επίσημο πλαίσιο για την επίλυση διαφορών, συχνά με ένα αμερόληπτο τρίτο μέρος που εκδίδει δεσμευτική απόφαση.
Παρόλο που αυτή η διαδικασία μπορεί να αποδειχθεί χρονοβόρα και κουραστική, ειδικά αν βρίσκεστε εκτός των ΗΠΑ, μπορεί να είναι αρκετά χρήσιμη.
Πηγή: Upwork Community
Όταν πρόκειται για διαφορές επιστροφής χρεώσεων, τίθεται ένα σημαντικό ερώτημα: Θα πρέπει η Upwork να ενισχύσει την υποστήριξή της προς τους ελεύθερους επαγγελματίες; Παρόλο που η Upwork έχει ήδη δημιουργήσει μια σταθερή βάση, ίσως ήρθε η ώρα να εντείνει το παιχνίδι της και να επεκτείνει προληπτικά τη βοήθεια στους ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν εμπλακεί σε τέτοιες δυσχέρειες.
Ένας εκπρόσωπος της Upwork αναφέρει: "Η ομάδα μας για τις επιστροφές χρεώσεων λαμβάνει σοβαρά υπόψη κάθε αίτημα επιστροφής χρεώσεων. Η σημαντική μας επένδυση σε αυτόν τον τομέα συνδέεται άμεσα με την αποστολή της εταιρείας μας να παρέχει οικονομικές ευκαιρίες ώστε οι άνθρωποι να έχουν καλύτερες ζωές, και προσπαθούμε πάντα να διασφαλίζουμε ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες υποστηρίζονται καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας αμφισβήτησης chargeback".
Λαμβάνοντας υπόψη τις μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες σε διαφωνίες επιστροφής χρεώσεων, η Upwork μπορεί να διερευνήσει πρόσθετα μέτρα για την ελαχιστοποίηση αυτών των κινδύνων. Για παράδειγμα, μπορούν να ενισχύσουν το υπάρχον σύστημα υποστήριξής τους, να απλοποιήσουν τις διαδικασίες επίλυσης διαφορών και να παρέχουν ολοκληρωμένη καθοδήγηση ή εκπαιδευτικούς πόρους στους ελεύθερους επαγγελματίες.
Η Upwork θα μπορούσε να ελαφρύνει σημαντικά το βάρος των ελεύθερων επαγγελματιών και να προωθήσει ένα πιο ασφαλές και ευνοϊκό περιβάλλον για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Επιπλέον, μπορούν να βελτιώσουν τους ελέγχους ιστορικού των πελατών τους για να εξαλείψουν τους απατεώνες. Επιπλέον, μπορούν να υιοθετήσουν πιο <a href="https://www.scamadviser.com/articles/what-are-safe-ways-to-pay-online-which-payment-methods-are-dangerous\" target="_blank" rel="noopener">ασφαλείς μεθόδους πληρωμής</a>, τέτοιες που να καθιστούν δύσκολη την έναρξη επιστροφών χρεώσεων χωρίς κατάλληλους μηχανισμούς αμφισβήτησης. </p> <p>Τέλος, θα πρέπει επίσης να διασφαλίσουν ότι τα ονόματα των πιστωτικών καρτών τους ταιριάζουν και να βάλουν στη μαύρη λίστα τυχόν πελάτες που έχουν κατηγορηθεί για επιστροφές χρεώσεων. </p> <p>Εν τω μεταξύ, οι ελεύθεροι επαγγελματίες πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί όταν συναλλάσσονται με πελάτες, ειδικά με εκείνους με περιορισμένο ή αμφισβητήσιμο ιστορικό εργασίας. Τέλος, να θυμάστε ότι το <a href="https://support.upwork.com/hc/en-us/articles/211062568-Upwork-Payment-Protection" target="_blank" rel="noopener">επίπεδο προστασίας</a> που διαθέτουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες ποικίλλει μεταξύ σταθερών και ωριαίων επαφών, με τους τελευταίους να απολαμβάνουν μεγαλύτερη προστασία. </p> <p> </p> </p>
Πηγή εικόνας: pexels.com