Αυτό το άρθρο είναι από την Globaleyez.
Η συνεχής παρακολούθηση των νεότερων τάσεων και καινοτομιών στον κλάδο μας είναι πολύ σημαντική για εμάς, γι' αυτό και στην globaleyez συμμετέχουμε τακτικά σε συνέδρια και σεμινάρια. Έτσι, όταν ζητήθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλό μας Oliver να παρουσιάσει τις σκέψεις του για το Shopify και να είναι ο μοναδικός ομιλητής στο τελευταίο διαδικτυακό σεμινάριο της APM Counterfeits all inclusive: Fakeshops on Shopify, δέχτηκε με χαρά.
Το Shopify προσφέρει μια εξαιρετική πλατφόρμα για τη δημιουργία ιδιαίτερα ελκυστικών σε εμφάνιση ηλεκτρονικών καταστημάτων σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και παρέχει όλα τα εργαλεία που είναι κρίσιμα για την επιτυχία στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Δυστυχώς, αυτό δεν βοηθά μόνο τις έντιμες επιχειρήσεις αλλά και τους παραχαράκτες. Ως εκ τούτου, πρέπει να κάνουμε τις μάρκες να συνειδητοποιήσουν ότι ο επαγγελματισμός των ψεύτικων καταστημάτων αλλάζει συνεχώς και αυξάνεται, εκμεταλλευόμενες πλατφόρμες υποδομής όπως το shopify. Πρέπει να δείξουμε ότι είναι δυνατή η καταπολέμηση αυτών των ψεύτικων καταστημάτων και η διασφάλιση του καταναλωτή και της μάρκας, συνεργαζόμενοι με την πλατφόρμα.
- Oliver, Διευθύνων Σύμβουλος της globaleyez
ΗAktionskreisgegen Produkt- und Markenpiraterie (APM) ιδρύθηκε το 1997 και είναι μια ένωση κατά της παραποίησης στη Γερμανία, η οποία ενώνει τους φορείς (ομοσπονδίες και εταιρείες συγκεκριμένων κλάδων) όλων των κλάδων για την καταπολέμηση της παραποίησης. Στα μέλη της APM περιλαμβάνονται γνωστές εταιρείες όπως η Adidas, η Beiersdorf, η Daimler, η Philip Morris και η Volkswagen.
Η APM εκπληρώνει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών (π.χ. δημιουργία συνδέσεων μεταξύ εταιρειών και φορέων χάραξης πολιτικής, ευαισθητοποίηση για τη σημασία της προστασίας της διανοητικής ιδιοκτησίας, άσκηση πίεσης για ένα αποτελεσματικότερο νομικό πλαίσιο κ.λπ.) για την προώθηση του κύριου στόχου της: την απαλλαγή του κόσμου από τις απομιμήσεις. Στο πλαίσιο της λειτουργίας της, η APM διοργανώνει τακτικά σεμινάρια που είναι πολύ δημοφιλή και παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον για τους εκπροσώπους κάθε κλάδου.
Ιδιαίτερα δε για τους ειδικούς σε θέματα διαδικτυακής προστασίας εμπορικών σημάτων.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το θέμα της παρουσίασης του Oliver στο διαδικτυακό σεμινάριο της APM ήταν το Shopify, και με το δίκιο του. Η καναδική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου που ιδρύθηκε το 2006 και εδρεύει στην Οτάβα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργούν και να λειτουργούν ελκυστικά ηλεκτρονικά καταστήματα χωρίς καμία ταλαιπωρία.
Επιπλέον, το Shopify βοηθάει τους πελάτες του ακόμη και με το branding, το μάρκετινγκ, τη διαχείριση των πληρωμών, την αποστολή και πολλά άλλα. Η εταιρεία προσφέρει τρία πακέτα συνδρομής στους πελάτες, ξεκινώντας από μόλις 29 δολάρια το μήνα.
Όπως επισημαίνεται σε πρόσφατο άρθρο της επενδυτικής εταιρείας Accel: "Μετά από περισσότερα από 20 χρόνια κυριαρχίας της Amazon στις ΗΠΑ, το Shopify εκδημοκρατίζει την άλλοτε ακριβή, εξαιρετικά δύσκολη στην κατασκευή και εφαρμογή υποδομή ηλεκτρονικού εμπορίου".
Δεν είναι περίεργο που το Shopify κερδίζει σταθερά σε δημοτικότητα.
Η εταιρεία έχει αυξήσει το μερίδιο αγοράς της από 6,6% το 2019 σε 15% το 2020, την ίδια στιγμή που το μερίδιο αγοράςτου γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazonμειώθηκε από 37,3% σε 34,1%.
Αντίστοιχα, η μετοχή της Shopify έχει αυξήσει την αξία της κατά 150% από το 2019 στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και έχει ανέβει πάνω από την αξία γνωστών εταιρειών του διαδικτύου, όπως το Twitter, το Spotify - ακόμη και το eBay.
Όλα αυτά είναι καλά. Εξάλλου, όσο περισσότερες ευκαιρίες έχουν οι τίμιοι πωλητές, τόσο το καλύτερο για τους καταναλωτές. Δυστυχώς, όμως, οι έντιμες επιχειρήσεις δεν είναι οι μόνες που κερδίζουν τεράστιες ευκαιρίες με τις υπηρεσίες του Shopify, αλλά και οι παραχαράκτες και οι γκρίζοι έμποροι.
Στις πρώτες μέρες των διαδικτυακών αγορών, η αναγνώριση των απομιμήσεων δεν ήταν τόσο δύσκολη. Ένας σκιώδης ιστότοπος με άθλιες εικόνες και τυπογραφικά λάθη, μαζί με μη ρεαλιστικές υποσχέσεις, ουσιαστικά φώναζε "προσοχή! παραχαράξεις!" Όπως αυτή η εικόνα εδώ:
Παρατηρήστε την υπερβολική εικόνα με τα αστραφτερά αστέρια που κοσμούν τα χέρια του μοντέλου και το γεγονός ότι όλα τα αθλητικά παπούτσια προσφέρονται σε μειωμένη τιμή.
Αυτό συνέβαινε την εποχή που η δημιουργία ενός διαδικτυακού καταστήματος ήταν πραγματικά δύσκολη και οι ιδιοκτήτες των ψεύτικων καταστημάτων δεν ασχολούνταν πολύ με τον ελκυστικό σχεδιασμό και την πιστευτή εικόνα. Ο κύριος στόχος τους ήταν να πουλήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα πριν τους ανακαλύψουν.
Λοιπόν, ο κύριος στόχος δεν έχει αλλάξει. Αλλά χάρη στο Shopify, η δημιουργία ενός όμορφου ηλεκτρονικού καταστήματος με συναρπαστικό σχεδιασμό απαιτεί εξίσου πολύ χρόνο και προσπάθεια με τη δημιουργία ενός άσχημου.
Βλέπετε αυτό το μαγαζί εδώ; Έντεχνα σχεδιασμένες εικόνες, νόμιμα κουμπιά του μενού και καμία εμφανής κόκκινη σημαία στον ορίζοντα για να καταλάβουν οι καταναλωτές ότι έχουν να κάνουν με ένα κατάστημα που πουλάει απομιμήσεις.
Η δημιουργία ενός ελκυστικού, επαγγελματικού ηλεκτρονικού καταστήματος στο Shopify διαρκεί περίπου 30 λεπτά. Η ίδια η εταιρεία παρέχει μεγάλη βοήθεια στους πελάτες της.
Αλλά αν αυτό δεν σας αρκεί, υπάρχουν αμέτρητα σεμινάρια ελεύθερα διαθέσιμα στο YouTube που παρέχουν βήμα προς βήμα οδηγίες για τις επιχειρήσεις, τίμιες και ανέντιμες, για το πώς να δημιουργήσουν το τέλειο ηλεκτρονικό κατάστημα.
Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, το Shopify δεν σταματά στην απλή φιλοξενία webshop για τους πελάτες του. Αν αποφασίσετε να στήσετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα στο Shopify, μπορείτε να πάρετε μια πλήρη βόλτα με βελτιστοποίηση SEO, διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενσωμάτωση με διάφορες επιλογές πληρωμής και παράδοσης, dropshipping, εκπλήρωση και πολλά άλλα.
Παρόλο που το Shopify διαθέτει μια πολιτική προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, η ευθύνη της προστασίας των δικών τους και της μη παραβίασης των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας οποιουδήποτε άλλου ανήκει στους πελάτες του Shopify. Πράγμα που σημαίνει ότι τα ψεύτικα καταστήματα μπορούν να λειτουργούν με όλα τα προνόμια που παρέχει το Shopify, μέχρι κάποιος να τα αντιληφθεί και να τα αναφέρει.
Αλλά πώς μπορεί ο κόσμος να παρατηρήσει αν ένα πειστικό, επαγγελματικό ηλεκτρονικό κατάστημα που φιλοξενείται στο Shopify πουλάει απομιμήσεις;
Ευτυχώς, οι ειδικοί σε θέματα προστασίας διαδικτυακών εμπορικών σημάτων έχουν μερικές συμβουλές γι' αυτό.
Υπάρχουν μερικά αποκαλυπτικά σημάδια που κανένα σχέδιο και κανένα μάρκετινγκ δεν μπορεί να σβήσει. Πρέπει απλώς να ξέρετε πού να τα αναζητήσετε.
Ελέγξτε τα στοιχεία επικοινωνίας και τις λαβές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο κατάστημα. Αν αναγράφουν μια πενιχρή διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και έναν όχι και τόσο λειτουργικό λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να είστε επιφυλακτικοί.
Κάντε το επιπλέον βήμα και κοιτάξτε τη σελίδα τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πόσο συχνά ενημερώνουν, πόσους οπαδούς έχουν; Εάν η ιστοσελίδα είναι πολύ καινούργια και έχει ελάχιστους έως καθόλου οπαδούς ή νέες αναρτήσεις, αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει κόκκινο πανί.
Τι είδους τιμές προσφέρονται; Έχουν όλα τα προϊόντα μειωμένες τιμές; Συγκρίνετε τις τιμές με άλλες, αξιόπιστες επιχειρήσεις. Αν όλα προσφέρονται σε πολύ χαμηλότερο κόστος, αυτό δεν είναι καλό σημάδι.
Η τιμή και η διάρκεια της αποστολής μπορεί να είναι ένας δείκτης της πραγματικής θέσης του καταστήματος (ή των dropshippers). Εάν ένα κατάστημα που ισχυρίζεται ότι λειτουργεί από την Ιταλία προσφέρει 12-14 ημέρες για παράδοση εντός της Ευρώπης, αυτό είναι ένα στοιχείο που μπορεί να υποδεικνύει ότι η παράδοση προέρχεται από μια χώρα πολύ πιο μακριά. Και αν είπαν ψέματα για την τοποθεσία τους, για τι άλλο μπορεί να λένε ψέματα;
Επίσης, ελέγξτε τα έξοδα αποστολής. Προσφέρουν πολύ χαμηλές τιμές αποστολής; Πολύ χαμηλότερη από την τιμή της αγοράς; Άλλη μια κόκκινη σημαία.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η πλειονότητα των παραποιημένων προϊόντων προέρχεται από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ, με την Ινδία, την Ταϊλάνδη, τη Σιγκαπούρη, την Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής. Επομένως, αν δείτε ότι ο ιδιοκτήτης του διαδικτυακού καταστήματος ζει στην Κίνα και προσφέρει προϊόντα δυτικής μάρκας σε δυτικούς πελάτες, έχετε τα μάτια σας ανοιχτά για άλλα σημάδια που δείχνουν ότι έχετε να κάνετε με ένα ψεύτικο κατάστημα.
Ομοίως με τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι κριτικές αποτελούν επίσης αποκαλυπτικά σημάδια ενός ανέντιμου καταστήματος που πωλεί απομιμήσεις και προϊόντα της γκρίζας αγοράς. Εάν υπάρχουν μόνο μια χούφτα κριτικές που προσφέρουν είτε πολύ κακά είτε απίστευτα καλά σχόλια, αυτό θα μπορούσε σίγουρα να υποδεικνύει ένα ψεύτικο κατάστημα.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το Shopify ενθαρρύνει τους ανθρώπους να στέλνουν ειδοποιήσεις εάν συναντήσουν ένα κατάστημα που παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας κάποιου άλλου.
Το globaleyez κάνει ακριβώς αυτό. Για λογαριασμό των πελατών μας, παρακολουθούμε τις αγορές, συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών καταστημάτων που φιλοξενούνται από το Shopify, αναζητώντας παραβιάσεις δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Όταν τις εντοπίζουμε, επιβάλλουμε τα δικαιώματα των πελατών μας και απαιτούμε την κατάργηση των καταχωρίσεων που παραβιάζουν την πνευματική ιδιοκτησία.
Συνεργαζόμαστε στενά με το Shopify και είμαστε πολύ επιτυχείς στην αφαίρεση του περιεχομένου που παραβιάζει την νομοθεσία από την πλατφόρμα.
- Oliver, Διευθύνων Σύμβουλος στην globaleyez
Για το ανεκπαίδευτο μάτι, τα ψεύτικα διαδικτυακά καταστήματα και προϊόντα γίνονται όλο και πιο δύσκολο να αναγνωριστούν. Οι άριστες υπηρεσίες του Shopify για τη δημιουργία, την προώθηση και τη συντήρηση ελκυστικών webshops καθιστούν την κατάσταση αυτή ακόμη πιο δύσκολη.
Γι' αυτό η προστασία της διαδικτυακής μάρκας είναι πιο σημαντική από ποτέ. οι ευέλικτες και ολοκληρωμένες υπηρεσίες της globaleyez μπορούν να προσαρμοστούν στις ακριβείς ανάγκες κάθε μάρκας, διασφαλίζοντας ότι κανένας πλαστογράφος δεν μπορεί να βλάψει τη μάρκα σας χωρίς να εντοπιστεί, είτε μέσω του Shopify είτε με άλλα μέσα.
Επικοινωνήστεμαζί μας και ενημερώστε μας για τις μοναδικές ανάγκες προστασίας της μάρκας σας.
Πηγή: pexels.com