Το νερό, το ηλεκτρικό ρεύμα, το φυσικό αέριο, το τηλέφωνο, ακόμη και το διαδίκτυο είναι συνήθη έξοδα κοινής ωφέλειας. Ωστόσο, ακόμη και αυτά δεν έχουν ξεφύγει από την επιρροή των πανούργων απατεώνων. Οι απάτες με υπηρεσίες κοινής ωφέλειας γίνονται με τρεις γνωστούς τρόπους: Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλεφώνημα ή χτύπημα της πόρτας.
Με όλους αυτούς τους τρόπους, ο απατεώνας προσποιείται ότι είναι πράκτορας/υπάλληλος της τοπικής σας εταιρείας κοινής ωφέλειας. Αυτή η απάτη ακολουθεί ένα κοινό προβλέψιμο μοτίβο. Ο απατεώνας είτε ισχυρίζεται ότιδεν έχετε πληρώσει τον λογαριασμό που σας έχει σταλεί και απειλεί να σας αποσυνδέσει αμέσως, είτε ότι έχετε υπερπληρώσει και πρέπει να διεκδικήσετε επιστροφή χρημάτων.
Προσέξτε τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τις κλήσεις που δεν σας απευθύνονται με το όνομά σας. Οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας απαιτούν να εγγραφείτε για την υπηρεσία δίνοντας το όνομά σας και τη διεύθυνση του σπιτιού σας. Έτσι, έχουν το όνομά σας στο αρχείο. Άλλα κοινά σημάδια περιλαμβάνουν:
Αυτό συνήθως έρχεται με ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μοιάζει με αυτό της εταιρείας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος. Το μήνυμα είναι να πληρώσετε το λογαριασμό σας τώρα ή να σας κόψουν το ρεύμα. Κατά την εξέταση του email του αποστολέα, θα παρατηρήσετε ότι δεν είναι ο ίδιος αποστολέας με την εταιρεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
Ορισμένοι απατεώνες τηλεφωνούν ισχυριζόμενοι ότι έχετε καθυστερήσει τις πληρωμές του λογαριασμού σας ή ότι έχετε ληξιπρόθεσμες οφειλές. Στη συνέχεια, σας δίνουν ένα συγκεκριμένο ποσό για να πληρώσετε και πού να πληρώσετε. Αυτή η απάτη λειτουργεί επειδή τα ποσά που δίνονται είναι συνήθως χαμηλά, αλλά στοχευμένα σε τόσους πολλούς ανθρώπους που αθροίζονται σε ένα τεράστιο ποσό.
Ορισμένοι απατεώνες περιμένουν περιόδους καταστροφών όταν υπάρχουν διακοπές ρεύματος λόγω καταιγίδων και έρχονται περπατώντας από πόρτα σε πόρτα απαιτώντας να πληρωθούν για επανασύνδεση και επισκευές. Άλλοι πάλι εμφανίζονται απροειδοποίητα ισχυριζόμενοι ότι η μονάδα ηλεκτροδότησης σας είναι προς επισκευή, αντικατάσταση ή αναβάθμιση και απαιτούν να πληρώσετε αμέσως για την υπηρεσία.
Οι απατεώνες εδώ υποδύονται έναν επίσημο εργαζόμενο από μία από τις εταιρείες κοινής ωφέλειας και έρχονται απαιτώντας να τους πληρώσετε αμέσως μετρητά. Μπορεί να είναι πολύ σκληροί και απειλητικοί κατά την παράδοση αυτού του μηνύματος, ενώ είναι ντυμένοι με τα ρούχα εργασίας της εταιρείας.
Αυτοί οι απατεώνες που έρχονται αυτοπροσώπως είναι επικίνδυνοι, διότι ορισμένοι από αυτούς θα θελήσουν να έχουν πρόσβαση στο σπίτι σας για να ελέγξουν το ρεύμα, το νερό ή οποιοδήποτε άλλο πράγμα. Σε αυτόν τον πόλεμο, μπορούν να το χρησιμοποιήσουν αυτό ως δικαιολογία και να σας ληστέψουν τα τιμαλφή σας. Προσέξτε τους υπαλλήλους της εταιρείας που πραγματοποιούν απρογραμμάτιστες επισκέψεις. Επίσης, κάθε φορά που η εταιρεία κοινής ωφέλειας πραγματοποιεί τέτοιους ελέγχους ρουτίνας, θα έπρεπε να σας ειδοποιεί εκ των προτέρων. Οι τυχαίες επισκέψεις είναι κατά πάσα πιθανότητα απατεώνες- ή ακόμα χειρότερα, ληστές!
Όλοι θα θέλαμε πολύ να λάβουμε επιστροφή χρημάτων για οποιαδήποτε από τις κοινές υπηρεσίες κοινής ωφέλειας - νερό, φυσικό αέριο, ηλεκτρικό ρεύμα, τηλέφωνο, διαδίκτυο. Τι συμβαίνει όμως όταν σας ειδοποιούν για μια επιστροφή χρημάτων που σας αναλογεί και σας ζητούν να συμπληρώσετε τα στοιχεία σας για να τη διεκδικήσετε; Μην το κάνετε.
Ακούγεται λίγο ύποπτο το γεγονός ότι μια εταιρεία που σας καταχώρησε για υπηρεσία χρειάζεται ανανέωση των στοιχείων σας. Αυτό συμβαίνει επειδή πρόκειται για απάτη. Αν πραγματικά ζητάτε επιστροφή χρημάτων, οι εν λόγω εταιρείες κοινής ωφέλειας απλώς θα σας τα επιστρέψουν απευθείας ή θα τα μετακυλήσουν στον επόμενο λογαριασμό σας.
Αυτό απευθύνεται σε ανθρώπους που αγωνίζονται να τα βγάλουν πέρα και χρειάζονται βοήθεια. Οι απατεώνες τους λένε να εγγραφούν σε ένα ομοσπονδιακό πρόγραμμα για να βοηθηθούν με τους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας. Δίνοντας το όνομα, τη διεύθυνση και τους αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης. Στη συνέχεια, οι απατεώνες μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν αυτά για να κλέψουν την ταυτότητά τους.