Οι περισσότερες απάτες που συμβαίνουν συνήθως αφορούν έναν πωλητή που εξαπατά έναν αγοραστή. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι αγοραστές είναι πάντα αθώοι. Τα πράγματα μπορεί να αντιστραφούν και να είναι ο πωλητής αυτός που καταλήγει να μην πληρωθεί για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που έχει παρασχεθεί. Αυτή ακριβώς είναι η περίπτωση με τις απάτες επιστροφής χρεώσεων.
Η απάτη επιστροφής χρεώσεων συμβαίνει όταν ένας αγοραστής καλεί τον εκδότη της κάρτας του για να ακυρώσει την πληρωμή της κάρτας του για μια αγορά που πραγματοποίησε στο διαδίκτυο, αφού παραλάβει τα παραγγελθέντα αντικείμενα. Ο χαμένος είναι πάντα ο έμπορος.
Οι πελάτες μπορούν σκόπιμα να ακυρώσουν τις πληρωμές καρτών για εμπορεύματα που πράγματι αγόρασαν. Στη συνέχεια, παίρνουν τα χρήματά τους μέσω του συστήματος επιστροφής χρεώσεων, ενώ οι πωλητές μένουν να πληρώνουν τα τέλη για την υπηρεσία από τις τράπεζες! Το 60%-80% όλων των επιστροφών γίνεται από αγοραστές που μπήκαν στο διαδίκτυο και παρήγγειλαν κάτι.
Εν τω μεταξύ, το εμπόρευμα βρίσκεται καθ' οδόν προς τον αγοραστή.
Ο έμπορος συνειδητοποιεί ότι η πληρωμή δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί, αλλά τα εμπορεύματα έχουν παραδοθεί. Οι έρευνες οδηγούν σε αυτές τις δικαιολογίες:
Η ειρωνεία της υπηρεσίας chargeback είναι ότι προορίζεται να προστατεύει τους αγοραστές από τους δόλιους πωλητές. Ωστόσο, είναι τόσο εύκολο να λάβετε μια επιστροφή χρέωσης που οι απατεώνες μπορούν να εκμεταλλευτούν τη δυνατότητα αυτή για να εξαπατήσουν τους εμπόρους! Να γιατί:
Ο αγοραστής δίνει μια διεύθυνση που δεν είναι δική του, π.χ. τη διεύθυνση ενός γείτονα. Παραλαμβάνει το πακέτο αμέσως μόλις αυτό παραδοθεί. Στη συνέχεια, ο αγοραστής ισχυρίζεται ότι δεν παραδόθηκε και θέλει η τράπεζα να ακυρώσει την πληρωμή γι' αυτό.
Ένας άλλος τρόπος που συμβαίνει αυτό είναι όταν ένας συνετός έμπορος τηλεφωνεί στον αγοραστή πριν από την αποστολή της παράδοσης για να πάρει τη σωστή διεύθυνση. Η παράδοση γίνεται. Ο απατεώνας τηλεφωνεί στον εκδότη της κάρτας του για να διεκδικήσει την επιστροφή της χρέωσης υπό επινοημένους λόγους. Ο εκδότης της κάρτας εγκρίνει αυτή τη χρέωση. Ο έμπορος δεν λαμβάνει ποτέ την πληρωμή που του αναλογεί. Η απάτη παράδοσης είναι κάτι συνηθισμένο.
Ο απατεώνας ισχυρίζεται ότι το εμπόρευμα που παραδόθηκε είναι λάθος αντικείμενο. Τηλεφωνεί στον εκδότη της κάρτας για να ζητήσει την επιστροφή της χρέωσης και αυτή εγκρίνεται. Ο έμπορος χάνει το προϊόν, πληρώνει τα έξοδα αποστολής και χρεώνεται για τα έξοδα επιστροφής από την τράπεζα του αγοραστή.
Ορισμένοι αγοραστές επιλέγουν την οδό της επιστροφής χρέωσης όταν πρέπει να διεκδικήσουν μια πραγματική επιστροφή χρημάτων. Και οι δύο διαδρομές μπορεί να φαίνονται ίδιες. Σκέφτονται ότι είναι ευκολότερο και ταχύτερο να κάνουν την τράπεζα να ακυρώσει μια πληρωμή παρά να περιμένουν από έναν έμπορο να τους δώσει μια νόμιμη επιστροφή χρημάτων.
Αυτό είναι άδικο για τους εμπόρους, επειδή επιβαρύνονται μεεπιπλέον χρεώσεις από την τράπεζα, τις οποίες οι αγοραστές δεν γνωρίζουν. Οι έμποροι που επικοινωνούν με ανταπόκριση θα αποφύγουν αυτή τη σφαίρα. Η ταχεία επικοινωνία με τους πελάτες ενισχύει την εμπιστοσύνη τους στον πωλητή.
Ένας αγοραστής παραγγέλνει αρκετές μονάδες του ίδιου προϊόντος με τη ρητή πρόθεση να ακυρώσει την πληρωμή μετά την επεξεργασία της παραγγελίας του. Μετά από αυτό, ο εκδότης της κάρτας του χρεώνει πίσω τα χρήματα για την πληρωμή που πραγματοποίησε. Ο έμπορος εξακολουθεί να παραδίδει την παραγγελία και περιμένει την πληρωμή που δεν θα έρθει ποτέ.
Αυτή η απάτη είναι συνηθισμένη στο Amazon. Οι απατεώνες συνήθως ισχυρίζονται ότι το πακέτο έφτασε σπασμένο ή κατεστραμμένο και γι' αυτό ακύρωσαν την πληρωμή.
Οι έξυπνοι έμποροι θα ζητήσουν αποδείξεις της ζημιάς σε φωτογραφίες. Και στη συνέχεια απαιτούν να στείλουν τα προϊόντα πίσω, αν έχουν υποστεί ζημιά.
Ένας αγοραστής σκοπίμως υπερπληρώνει ένα προϊόν στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας το PayPal. Στη συνέχεια, επικοινωνεί με τον πωλητή για να του ζητήσει να επιστρέψει το υπερβάλλον ποσό.
Στη συνέχεια, ο αγοραστής κάνει την κίνηση απάτης καλώντας την PayPal για να διεκδικήσει επιστροφή χρέωσης. Ο απατεώνας μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ενέκρινε τη συγκεκριμένη συναλλαγή. Εάν ο πωλητής δεν επιστρέψει το υπερβάλλον ποσό, είναι ασφαλής. Εάν το κάνει, θα χάσει τα δικά του χρήματα όταν η PayPal κάνει την επιστροφή χρέωσης.
Ακολουθούν μερικές ακόμη απάτες του PayPal.
Είναι δύσκολο να καταπολεμήσετε την απάτη με επιστροφές χρεώσεων, επειδή το βάρος της απόδειξης πέφτει στους εμπόρους, οι οποίοι συνήθως χάνουν:
Δείτε πώς μπορείτε να αποτρέψετε τις απώλειες από επιστροφές χρεώσεων: