Ενώ η Google ήταν κάποτε μια απλή μηχανή αναζήτησης για ιστότοπους. Τώρα έχει εξελιχθεί και έχει γίνει ο τόπος αναζήτησης για πραγματικές επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκτός σύνδεσης στη σημερινή εποχή πρέπει να έχουν διαδικτυακή παρουσία στις πλατφόρμες της Google. Για πολλούς, είναι ο πρωταρχικός τρόπος για να ανακαλύψουν και να επικοινωνήσουν με επιχειρήσεις. Η σημασία της Google στον σημερινό κόσμο έχει δώσει αφορμή για απάτες με τους χάρτες Google.
Οι απατεώνες είναι γνωστό ότι κάνουν κατάχρηση κάθε πλατφόρμας και ακόμη και οι πλατφόρμες που διαχειρίζεται ένας τεχνολογικός γίγαντας όπως η Google δεν είναι απρόσβλητες. Η Αναζήτηση και οι Χάρτες της Google επιτρέπουν σε πραγματικούς ανθρώπους να συνδεθούν με πραγματικές επιχειρήσεις μέσω του εικονικού κόσμου. Ωστόσο, το διαδίκτυο παρέχει ένα επίπεδο ανωνυμίας που προσελκύει τους απατεώνες.
Οι απατεώνες εκμεταλλεύονται τα κενά στις πλατφόρμες Αναζήτηση και Χάρτες της Google για να κατευθύνουν τους χρήστες μακριά από τις πραγματικές επιχειρήσεις και στην παγίδα τους. Σε αυτό το άρθρο, θα καλύψουμε μερικές από τις πιο συνηθισμένες απάτες στους Χάρτες Google και θα μοιραστούμε συμβουλές για την αποφυγή τους.
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά στους Χάρτες Google είναι η δυνατότητα ανάγνωσης και συγγραφής κριτικών. Οι κριτικές έχουν τεράστια επιρροή στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αντιλαμβάνονται μια επιχείρηση. Ως εκ τούτου, οι απατεώνες και οι ύποπτες επιχειρήσεις συχνά τις χειραγωγούν για να φαίνονται αξιόπιστες. Οι δημοφιλείς πλατφόρμες ελεύθερων επαγγελματιών είναι γεμάτες από ανθρώπους από χώρες όπως η Ινδία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές, οι οποίοι θα γράψουν ψεύτικες κριτικές για επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο με τις οποίες δεν έχουν ποτέ αλληλεπιδράσει.
Τα εξελιγμένα συστήματα μηχανικής μάθησης της Google βοηθούν στον περιορισμό των ψεύτικων κριτικών, ωστόσο δεν είναι καθόλου αλάνθαστα. Η βιομηχανία ψεύτικων κριτικών γνωματεύει: Η βρετανική οργάνωση προστασίας των καταναλωτών Which? διαπίστωσε σε έρευνα ότι ένας μόνο μεσίτης είχε δημιουργήσει σχεδόν 16.000 κριτικές για περισσότερους από 550 πελάτες σε όλο τον κόσμο σε μεγάλες πλατφόρμες όπως το Facebook, η Google και η Trustpilot. Ο οικονομικός αντίκτυπος των ψεύτικων κριτικών ήταν 152 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, σύμφωνα με έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, η οποία διαπίστωσε επίσης ότι το 4% όλων των διαδικτυακών κριτικών είναι ψεύτικες.
Οι απατεώνες δεν πλαστογραφούν μόνο κριτικές αλλά και ολόκληρες λίστες. Μπορεί να δημιουργήσουν καταχωρήσεις για ανύπαρκτες επιχειρήσεις ή να υποδυθούν πραγματικές επιχειρήσεις για να ξεγελάσουν τους χρήστες ώστε να τους καλέσουν. Η Google σταμάτησε 20 εκατομμύρια απόπειρες δημιουργίας ψεύτικων προφίλ επιχειρήσεων το 2022.
Αρκετές περιπτώσεις απάτης παράδοσης αλκοόλ έχουν εμφανιστεί από την Ινδία, όπου απατεώνες δημιουργούν ψεύτικες καταχωρήσεις πραγματικών καταστημάτων για να εξαπατήσουν τους ανθρώπους να τους στείλουν χρήματα χρησιμοποιώντας την Ενιαία Διεπαφή Πληρωμών (UPI). Οι χρήστες ανακαλύπτουν ψεύτικες λίστες για καταστήματα αλκοόλ στο Google, για να καταλήξουν να καλούν τους απατεώνες που παίρνουν τα χρήματά τους χωρίς να παραδώσουν τα αγαθά. Δημόσιες προειδοποιήσεις έχουν επίσης εκδοθεί σχετικά με ψεύτικες καταχωρίσεις για ξενοδοχεία σε προσκυνηματικούς προορισμούς.
Το 2023, η Google ξεκίνησε μια αγωγή εναντίον ενός υποτιθέμενου απατεώνα για τη λειτουργία ενός περίτεχνου σχεδίου που είχε ως στόχο να πλημμυρίσει τις πλατφόρμες της με ψεύτικες επιχειρήσεις και κριτικές. Οι κατηγορούμενοι φέρονται να δημιούργησαν πάνω από 350 ψεύτικα προφίλ επιχειρήσεων που έλαβαν τουλάχιστον 14.000 ψεύτικες κριτικές. Αυτές οι καταχωρίσεις διαφημίζονταν προς ενοικίαση και πώληση σε σελίδες του Facebook. Σε ένα παράδειγμα, ένας από τους κατηγορούμενους, ο Ethan Hu, φέρεται να προσέφερε πρόσβαση σε μια ψεύτικη καταχώριση υδραυλικών εγκαταστάσεων στο Monterey της Καλιφόρνια για 1.000 δολάρια.
Αντί να δημιουργούν νέες καταχωρίσεις, οι απατεώνες μπορούν επίσης να καταλάβουν πραγματικές καταχωρίσεις χρησιμοποιώντας επιθέσεις phishing που απευθύνονται σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ή σε άτομα που διαχειρίζονται καταχωρίσεις για επιχειρήσεις. Ιδιοκτήτες επιχειρήσεων έχουν αναφέρει ότι λαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τη Google που αναφέρουν ότι κάποιος προσπαθεί να διεκδικήσει την κυριότητα του επαγγελματικού προφίλ τους στο Google.
Πηγή: Infront
Αν και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι αληθινά και προέρχονται από μια γνήσια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Google, τα αιτήματα είναι απατηλά. Ο ιδιοκτήτης της καταχώρισης μπορεί να καταλήξει να παρέχει εν αγνοία του πρόσβαση σε έναν απατεώνα, ο οποίος μπορεί στη συνέχεια να αναλάβει ολόκληρη την καταχώριση και να τη χρησιμοποιήσει για δόλιες δραστηριότητες.
Αυτό είναι ένα άλλο είδος απάτης των Χαρτών Google που στοχεύει σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Η καταχώριση μιας επιχείρησης στη Google είναι εντελώς δωρεάν. Ωστόσο, ορισμένοι απατεώνες καλούν ιδιοκτήτες επιχειρήσεων προσποιούμενοι τους εκπροσώπους της Google και απαιτούν χρήματα για να διατηρήσουν την επιχείρηση καταχωρημένη στη Google. Εάν ο στόχος αρνηθεί να πληρώσει, απειλούν ψευδώς ότι θα διαγράψουν την επιχείρηση από τη λίστα. Οι απατεώνες μπορεί ακόμη και να πλημμυρίσουν την καταχώριση με ψεύτικες αρνητικές κριτικές για να τους εκβιάσουν.
Το πρόβλημα είναι τόσο σοβαρό που η Google ανακοίνωσε το 2022 ότι κατέθεσε αγωγή εναντίον μιας εταιρείας με την ονομασία "G Verifier". Οι ιδιοκτήτες φέρονταν να υποδύονται τη Google μέσω τηλεφωνικών κλήσεων τηλεπώλησης και να χειραγωγούν τις κριτικές των προφίλ επιχειρήσεων στην Αναζήτηση και τους Χάρτες της Google.
"Δημιούργησαν επίσης ιστότοπους που διαφήμιζαν την αγορά ψεύτικων κριτικών, θετικών και αρνητικών, για να χειραγωγήσουν τις κριτικές των Επαγγελματικών Προφίλ στην Αναζήτηση και τους Χάρτες της Google. Αυτή η πρακτική εκμεταλλεύεται τους επιχειρηματίες και τις μικρές επιχειρήσεις - και παραβιάζει τις πολιτικές μας σχετικά με το παραπλανητικό περιεχόμενο", ανέφεραν ο δικηγόρος της Google Jon Vermandel και ο Διευθυντής Τεχνικού Προγράμματος Ian Williams σε ανάρτηση στο blog.
Λίγη προσοχή μπορεί να βοηθήσει πολύ στην αποφυγή απάτης στους Χάρτες Google. Έχετε κατά νου τα ακόλουθα σημεία: