Ηηλεκτρονική μόδα είναι μια μορφή ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω του διαδικτύου, όπου μπορείτε να αγοράσετε απευθείας ρούχα και ενδύματα από τον πωλητή. Οι αγορές μέσω διαδικτύου έχουν γίνει περισσότερο ανάγκη παρά επιλογή για τους ανθρώπους λόγω των επιπτώσεων της πρόσφατης πανδημίας. Αυτό οδήγησε επίσης σε αύξηση των απάτης και της απάτης, με πιο εξελιγμένους τρόπους εξαπάτησης των ανθρώπων για να πάρουν τα χρήματά τους.
Σε σύγκριση με τα ψώνια λιανικής, η διαδικτυακή μόδα επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν αγαθά από την άνεση του σπιτιού τους. Η εταιρεία καταναλωτικών δεδομένων Statista εκτιμά ότι το μέγεθος της online αγοράς μόδας θα αυξηθεί σε 1 τρισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το 2025, από τα 664,5 δισεκατομμύρια δολάρια που είναι σήμερα το 2020. Έτσι, ακόμη και αν το 1% των online αγοραστών πέσει θύμα απάτης, οι απώλειες θα ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια!
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας προσφέρουν μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, επιτρέπουν τις αγορές από υπολογιστή ή κινητό και, το σημαντικότερο, αυξάνουν την εμβέλεια των καταναλωτών για τις μάρκες. Δεν είναι όμως χωρίς κενά και προβλήματα. Ακολουθούν μερικές από τις κακές εμπειρίες που μοιράστηκαν οι αγοραστές:
Οι απάτες και οι απάτες μπορούν να βάλουν φρένο στη χαρά των αγορών, και μάλιστα κατά την περίοδο των διακοπών, όταν θέλετε να αγοράσετε δώρα για την οικογένεια και τους φίλους σας. Δεν χρειάζεται να είστε εξαιρετικά επιμελείς όταν ψωνίζετε στο διαδίκτυο, αλλά αν έχετε κατά νου τα παρακάτω σημεία, μπορούμε να εγγυηθούμε ότι θα είστε ασφαλείς.
Εδώ παραθέτουμε μερικά από τα δημοφιλή ονόματα στον τομέα της ανδρικής και της γυναικείας μόδας, καθώς και τον μέσο αριθμό επισκεπτών που δέχονται κάθε μήνα. Σημειώστε ότι οι εταιρείες αυτές ενδέχεται να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε κάθε χώρα.
Όνομα δικτυακού τόπου | Μέση μηνιαία επισκεψιμότητα |
Trendyol | 200 εκατομμύρια |
Zara | 100 εκατομμύρια |
Shein | 80 εκατομμύρια |
H&M | 118 εκατομμύρια |
Nike | 149 εκατομμύρια |
ASOS | 65 εκατομμύρια |
Uniqlo | 53 εκατομμύρια |
Macy's | 63 εκατομμύρια |
Gap | 45 εκατομμύρια |
Myntra | 37 εκατομμύρια |
Η Trendyol.com, εν συντομία Trendyol, είναι η κορυφαία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Τουρκία, με έδρα την Κωνσταντινούπολη. Η Trendyol ιδρύθηκε το 2010 για να κάνει τη μόδα προσιτή σε όλους. Περισσότερα από 1 εκατομμύριο πακέτα την ημέρα παραδίδονται στους πελάτες σε πολλές κατηγορίες, όπως μόδα, ηλεκτρονικά είδη, σπίτι και έπιπλα, μητέρα-παιδιά και καλλυντικά. Η εφαρμογή Trendyol έχει κατέβει περισσότερες από 45 εκατομμύρια φορές και έχει πάνω από 30 εκατομμύρια πελάτες.
Η Zara SA, με το στυλιζαρισμένο όνομα ZARA, είναι ισπανική εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων με έδρα την Ισπανία. Η εταιρεία ειδικεύεται στη γρήγορη μόδα και τα προϊόντα της περιλαμβάνουν ρούχα, αξεσουάρ, παπούτσια, μαγιό, είδη ομορφιάς και αρώματα. Είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του ομίλου Inditex, του μεγαλύτερου λιανοπωλητή ενδυμάτων στον κόσμο.
Η Shein (στιλιζαρισμένη ως SHEIN) είναι κινεζική διαδικτυακή εταιρεία λιανικής πώλησης γρήγορης μόδας που ιδρύθηκε το 2008. Η εταιρεία είναι γνωστή για τα ρούχα της σε προσιτές τιμές. Το TikTok παίζει μεγάλο ρόλο στην προώθηση των πελατών στον ιστότοπο της εταιρείας λόγω της τάσης του TikTok να αγοράζουν μαζικά ρούχα από τη Shein και να παρουσιάζουν τα ρούχα Shein στο κοινό τους σαν ένα τυπικό βίντεο με αποσκευές. Στις 17 Μαΐου 2021, ο αριθμός των λήψεων της εφαρμογής της Shein ξεπέρασε εκείνες της Amazon.
Η H&M είναι μια σουηδική πολυεθνική εταιρεία ένδυσης με έδρα τη Στοκχόλμη. Είναι γνωστή για τα ρούχα γρήγορης μόδας για άνδρες, γυναίκες, εφήβους και παιδιά. Από τον Νοέμβριο του 2019, η H&M δραστηριοποιείται σε 74 χώρες με πάνω από 5.000 καταστήματα κάτω από διάφορες μάρκες της εταιρείας, με 126.000 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων παγκοσμίως, πίσω από την Inditex με έδρα την Ισπανία (μητρική εταιρεία της Zara). Η εταιρεία διαθέτει τις ηλεκτρονικές αγορές της σε 33 χώρες.
Η Nike, Inc. είναι μια αμερικανική πολυεθνική εταιρεία που ασχολείται με το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την κατασκευή και την παγκόσμια εμπορία και πώληση υποδημάτων, ενδυμάτων, εξοπλισμού, αξεσουάρ και υπηρεσιών. Εκτός από την κατασκευή αθλητικών ειδών και εξοπλισμού, η εταιρεία λειτουργεί καταστήματα λιανικής πώλησης με την επωνυμία Niketown. Η Nike είναι χορηγός πολλών αθλητών και αθλητικών ομάδων υψηλού προφίλ σε όλο τον κόσμο.
Η ASOS plc είναι βρετανική διαδικτυακή εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας και καλλυντικών. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2000 στο Λονδίνο και απευθύνεται κυρίως σε νέους ενήλικες. Ο ιστότοπος πωλεί πάνω από 850 μάρκες καθώς και τη δική του σειρά ρούχων και αξεσουάρ και αποστέλλει σε όλες τις 196 χώρες από κέντρα εκπλήρωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Η Uniqlo Co., Ltd. είναι ιαπωνική εταιρεία σχεδιασμού, κατασκευής και λιανικής πώλησης casual ρούχων. Η εταιρεία είναι εξ ολοκλήρου θυγατρική της Fast Retailing Co., Ltd. Στις 31 Αυγούστου 2021, η εταιρεία ανέφερε ότι 2.312 καταστήματα Uniqlo λειτουργούσαν παγκοσμίως.
Η Macy's (αρχικά R. H. Macy & Co.) είναι αμερικανική αλυσίδα καταστημάτων που ιδρύθηκε το 1858. Από το 2015, η Macy's ήταν η μεγαλύτερη αμερικανική εταιρεία πολυκαταστημάτων με βάση τις λιανικές πωλήσεις. Η JANA Partners, μια ακτιβιστική επενδυτική εταιρεία, αποκάλυψε ένα μεγάλο μερίδιο της Macy's το 2021, με στόχο την απόσχιση της διαδικτυακής επιχείρησης της εταιρείας.
Η The Gap, Inc. κοινώς γνωστή ως Gap Inc. ή Gap (στυλιζαρισμένη ως GAP), είναι αμερικανική εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων και αξεσουάρ παγκοσμίως. Η εταιρεία διαθέτει έξι κύρια τμήματα: Gap (η ομώνυμη εταιρεία), Banana Republic, Old Navy, Intermix, Hill City και Athleta. Η Gap Inc. είναι η μεγαλύτερη εξειδικευμένη εταιρεία λιανικής πώλησης στις Ηνωμένες Πολιτείες και είναι 3η σε σύνολο διεθνών τοποθεσιών, πίσω από τον όμιλο Inditex και την H&M.
Η Myntra είναι μια μεγάλη ινδική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας με έδρα την Μπενγκαλούρου, Καρνατάκα, Ινδία. Μέχρι το 2012, η Myntra προσέφερε προϊόντα από 350 ινδικές και διεθνείς μάρκες. Τον Μάιο του 2014, η Myntra.com εξαγοράστηκε από τη Flipkart.
Να είστε προσεκτικοί όταν κάνετε ηλεκτρονικές αγορές, καθώς οι απατεώνες μπορεί να σας ξεγελάσουν παριστάνοντας τις δημοφιλείς μάρκες. Ελέγξτε δύο φορές τη διεύθυνση URL πριν πραγματοποιήσετε την πληρωμή.
Πηγή: Wikipedia