Αυτό το άρθρο προέρχεται από την Trend Micro.
Ξεκινήσατε τις αγορές σας για τις γιορτές; Αν δεν το έχετε κάνει, σίγουρα δεν είστε οι μόνοι, αλλά οι απατεώνες δεν έχουν χάσει καθόλου χρόνο προσπαθώντας να σας πάρουν τα χρήματά σας!
Σύμφωνα με την έκθεση BBB 2021 BBB Online Purchase Scams Report του Better Business Bureau, οι απάτες για ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για τους καταναλωτές. Μόνο το 2% των θυμάτων που έχασαν χρήματα μέσω εμβάσματος κατάφεραν να πάρουν πίσω τα χρήματά τους και η μέση απώλεια ήταν 1.000 δολάρια! Εκτός αυτού, κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, με τις εθνικές καθυστερήσεις στην αποστολή, οι απάτες με ψεύτικες ειδοποιήσεις αποστολής ήταν πιο επιτυχημένες από ποτέ - το 32% όλων των θυμάτων phishing εξαπατήθηκαν από ψεύτικες ειδοποιήσεις αποστολής!
Για να σας βοηθήσουμε να παραμείνετε ασφαλείς αυτή την περίοδο των αγορών, συγκεντρώσαμε αρκετές από τις πιο συνηθισμένες απάτες ηλεκτρονικών αγορών και, το σημαντικότερο, μερικές συμβουλές ασφαλείας για να προστατευτείτε. Ας ξεκινήσουμε!
Δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα εμφανίζονται καθημερινά και ορισμένα από αυτά έχουν σχεδιαστεί για να σας εκμεταλλευτούν. Να είστε προσεκτικοί! Όπως αναφέρει η BBB, οι ψεύτικες διαδικτυακές ιστοσελίδες μπορεί να παρέχουν προϊόντα ή υπηρεσίες χαμηλής ποιότητας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα θύματα δεν έλαβαν καν τα προϊόντα για τα οποία πλήρωσαν.
Τα νόμιμα ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν τυποποιημένες διαδικασίες σχετικά με τις επιστροφές και τις διαφωνίες, αλλά τα ψεύτικα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν διαθέτουν. Δεν υπάρχει τρόπος επικοινωνίας με τους πωλητές. Το χειρότερο είναι ότι τα θύματα μπορεί να καταλήξουν να πωλούνται οι προσωπικές τους πληροφορίες σε υπόγεια φόρουμ ή στον σκοτεινό ιστό!
Ακολουθούν ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά των απατηλών ηλεκτρονικών καταστημάτων:
#1 Ακαταμάχητες τιμές / υπερβολικά καλές για να είναι αληθινές προσφορές
#2 "Flash" πωλήσεις που προσπαθούν να σας βιάσουν να πάρετε αποφάσεις
#3 Εγγραφές αγοράς που ξεπροβάλλουν από το πουθενά
#4 Ασυνήθιστες μέθοδοι πληρωμής
Οι ιστοσελίδες ηλεκτρονικών αγορών απάτης τείνουν να ζητούν την πληρωμή με ηλεκτρονική μεταφορά, κρυπτονόμισμα ή προπληρωμένη κάρτα/κάρτα δώρου εκτός από τις πιστωτικές κάρτες. Ή, μπορεί να προσφέρουν μόνο πληρωμή με αντικαταβολή (COD ) - ακόμη και αν δεν παραγγείλατε τίποτα, οι απατεώνες μπορεί να σας στείλουν πακέτα-φαντάσματα με αντικαταβολή. Εν πάση περιπτώσει, αν πληρώσετε και παραλάβετε το πακέτο, είναι δύσκολο να επικοινωνήσετε με τους απατεώνες πωλητές αν το αντικείμενο δεν είναι αυτό που νομίζατε ότι θα ήταν για να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων.
Πόσα μηνύματα κειμένου ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου λαμβάνετε καθημερινά; Οι απατεώνες είναι καλοί στο να στέλνουν μηνύματα spam με συνδέσμους phishing, προσπαθώντας να κλέψουν τα ευαίσθητα διαπιστευτήριά σας. Προσποιούμενοι διάσημες εταιρείες, χρησιμοποιούν διάφορες τακτικές για να προσπαθήσουν να σας παρακινήσουν να κάνετε κλικ στους επισυναπτόμενους συνδέσμους phishing, όπως
(1) Κουπόνια/πώληση με φλας
"Η Costco έχει μια έκπληξη για εσάς!" Οι απατεώνες λατρεύουν πραγματικά να προσελκύουν την προσοχή σας με ψεύτικες προωθητικές προσφορές και αποκλειστικές καμπάνιες:
Χρησιμοποιούν επίσης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη διάδοση μηνυμάτων πώλησης απάτης:
Μηνύματα απάτης της Ray-Ban στο Twitter.
(2) Ειδοποίηση αποστολής
"Πήραμε το πακέτο σας στην αποθήκη:" Στους απατεώνες αρέσει επίσης να παριστάνουν τις εταιρείες παράδοσης και να σας στέλνουν ψεύτικες ειδοποιήσεις παράδοσης. Σας λένε ότι χάσατε μια παράδοση και σας ζητούν να δείτε τις λεπτομέρειες μέσω του συνημμένου συνδέσμου:
Αυτό που θέλουν οι απατεώνες είναι οι προσωπικές σας πληροφορίες. Για παράδειγμα, σας κατευθύνουν σε ιστότοπους phishing όπου μπορούν να καταγράψουν όλα τα διαπιστευτήριά σας:
Οι σύνδεσμοι μπορεί να οδηγούν σε ψεύτικες σελίδες διαδικτυακών ερευνών που σας εγγυώνται μια ανταμοιβή αν ολοκληρώσετε την έρευνα. Στο τέλος, η σελίδα θα σας καθοδηγήσει να δώσετε τραπεζικά στοιχεία, όπως αριθμούς πιστωτικών καρτών, για την παράδοση του δώρου:
Τι μπορούν να κάνουν οι απατεώνες με τις προσωπικές σας πληροφορίες; Λοιπόν, θα μπορούσαν να πάρουν τον έλεγχο του τραπεζικού σας λογαριασμού, να μεταφέρουν όλα τα χρήματά σας ή ακόμη και να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες σας για να διαπράξουν κλοπή ταυτότητας!
Το e-skimming συμβαίνει όταν ένας ιστότοπος για ηλεκτρονικές αγορές παραβιάζεται. Πώς; Οι χάκερς επιτίθενται και εγκαθιστούν κακόβουλο λογισμικό σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, επιτρέποντας στον ιστότοπο να συλλέγει τα δεδομένα των πελατών, όπως αριθμούς πιστωτικών καρτών ή άλλα οικονομικά στοιχεία, όταν αυτοί πραγματοποιούν αγορές. Παρόμοια με άλλες απάτες phishing, τα δεδομένα θα καταλήξουν στα χέρια των απατεώνων και θα χρησιμοποιηθούν για κλοπή ταυτότητας.
Σας έχει τύχει ποτέ να περιηγείστε στο διαδίκτυο, όταν κάποιες διαφημίσεις απλά αναδύονται και σας χαιρετούν με υπέροχες προσφορές; Ορισμένες από τις διαφημίσεις προέρχονται από απατεώνες, οδηγώντας σας σε ιστοσελίδες απάτης:
Προσέξτε αυτές τις κόκκινες σημαίες όταν ψωνίζετε στο διαδίκτυο. Εάν ισχύει κάποια από αυτές τις συνθήκες, παρακαλούμε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί!
Για περισσότερες συμβουλές σχετικά με τον εντοπισμό απατηλών ηλεκτρονικών καταστημάτων, κάντε κλικ εδώ.
1. Αφού καρφιτσώσετε την επέκταση του προγράμματος περιήγησης Trend Micro Check, θα μπλοκάρει αυτόματα επικίνδυνες τοποθεσίες για εσάς:
2. Στείλτε συνδέσμους ή στιγμιότυπα οθόνης ύποπτων μηνυμάτων κειμένου στο Trend Micro Check στο WhatsApp για άμεσο εντοπισμό απάτης.
Συγχαρητήρια, τώρα έχετε ιδέες στο μυαλό σας για το πώς να ψωνίσετε με ασφάλεια αυτές τις γιορτές! Αν βρήκατε αυτό το άρθρο χρήσιμο ή/και ενδιαφέρον, παρακαλούμε να το ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΤΕ και να βοηθήσετε στην προστασία της οικογένειας και των φίλων σας!